تهران-ایسکانیوز: در پی وقوع سرقت‌های مشابه کیف قاپی داخل خودرو که گروهی از سارقان به شیوه شکستن شیشه و یا تخریب درب صندوق عقب خودروهای پارک شده اقدام به سرقت می‌کردند، موضوع در دستور کار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


با بررسی پرونده شکایت تعدادی از شاکیان و مالباختگان مشخص شد تمامی این افراد پس از مراجعه به مراکز مالی و تجاری به خصوص شعبات بانکی و صرافی‌ها مورد سرقت قرار گرفته و سارقان در فاصله زمانی کوتاهی که مالباختگان کیف حاوی اموال خود را در داخل خودرو گذاشته و برای دقایقی خودروهای خود را ترک کرده‌اند اقدام به سرقت کرده‌اند .


بعد از اطلاعات به دست آمده کاراگاهان مطلع شدند سارقان در سرقت‌های خود ابتدا مالباخته را مورد شناسایی قرار می دادند و پس از تعقیب آنها در یک لحظه پس از ترک صاحب خودرو وجوه نقد و اموال در داخل خودرو را می‌دزدیدند.


کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی با مراجعه به برخی محل‌های سرقت دوربین‌های مداربسته را مورد بررسی قرار داده و موفق به شناسایی چهره سارقان شدند.


دوربین‌های مداربسته نشان داد سارقان علاوه بر موتورسیکلت، با استفاده از انواع خودروهای سواری پژو و پرشیا و همچنین پراید اقدام به تعقیب شکات و مالباختگان کرده و پس از انجام سرقت از محل متواری شده‌اند.


تصاویر کشف شده از سوی دوربین‌های مدار بسته نشان داد که تعدادی از آن افراد مجرمان سابقه دار به نام‌های امید، بهزاد، جواد بودند که بارها به اتهام ارتکاب سرقت داخل خودرو و کیف قاپی دستگیر شده بودند.


با به دست آمدن تصاویر تعدادی از اعضای گروه، کاراگاهان موفق شدند دیگر اعضای گروه و مخفیگاه آنها را در در کرج ، فردیس ، ملارد ، شهریار و شهر قدس شناسایی کنند.


پس از شناسایی هویت و مخفیگاه تمامی متهمان، کاراگاهان اداره هجدم آگاهی تهران به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 متهمان را دستگیر و به آگاهی منتقل کردند.


متهمان در همان بازجویی های ابتدایی با صراحت به ده‌ها مورد کیف قاپی و سرقت از داخل خودرو در مناطق مختلف شهر تهران و همچنین شهرهای حاشیه‌ای تهران اعتراف کردند.


متهمان در اظهارات خود عنوان کردند که در چند مورد از سرقت‌هایشان با تعقیب خودروهای ویژه پخش مواد غذایی، پس از تعقیب این خودروها و اطمینان از وجوه نقد داخل خودرو، آنها را نیز مورد سرقت قرار داده‌اند.


متهمان نیز در اعتراف‌های خود عنوان کردند که در برخی سرقت‌ها برای مجبور کردن مالباختگان جهت ترک خودرو لاستیک خودرو آنها را پنچر کردند و از این موقعیت برای دزدی سواستفاده کرده‌اند.


در حال حاضر متهمان جهت بررسی سرقت های احتمالی دیگر و همچنین شناسایی از سوی مالباختگان در اختیار اداره هجدهم آگاهی قرار دارند.


کد خبر: 122029

وب گردی

وب گردی