ایسکانیوز: وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو آماده همکاری همه جانبه در مسائل مبارزه با تروریسم است اما هیچ گونه توافقی در باره مبادله اطلاعات پیرامون گروه موسوم به داعش بین روسیه و آمریکا وجود ندارد.

به گزارش ریانووستی،"سرگی لاوروف" در برنامه شبکه دوم تلویزیون روسیه، با یادآوری این که وی در واقع مسائل مبارزه با تروریسم در خاورمیانه و به طور کلی اوضاع این منطقه را با "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا مورد بحث قرار داده بود، تصریح کرد: ما با آمریکا در مورد مبادله اطلاعات در چارچوب ائتلاف بین المللی ضد داعش ایجاد شده توسط این کشور به توافق نرسیده ایم و خبر دستیابی به توافق در باره اعزام مشاوران نظامی روسی به ارتش عراق نیز صحت ندارد.

وزیر امور خارجه روسیه معتقد است تلاش آمریکا و شرکای غربی آن برای دخالت در امور دیگر کشورها و تحمیل مدل های خود به دیگران، به ثبات بین المللی لطمه وارد می کند.

"سرگئی لاوروف" همچنین در مصاحبه با روزنامه Verdens Gang نروژ گفت: متاسفانه ما شاهد تلاش های آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای تحمیل مدل های خود به دیگران و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها هستیم که به منظور دستیابی به اهداف ژئوپلیتیک شان صورت گرفته و همراه با نقض اصول کلیدی حقوق بین المللی می باشد.

لاوروف افزود: این سیاست منجر به بمباران یوگسلاوی، تجاوز به عراق و لیبی و بی ثباتی اوضاع در سوریه شده است و به ثبات بین المللی نیز به طور جدی لطمه وارد می کند.

به گفته وزیر امور خارجه روسیه، حل مسائل معاصر جهانی و منطقه ای تنها از طریق تعامل و تشریک مساعی همه کشورهای عضو جامعه بین المللی امکان پذیر است و روسیه آماده است این موضوع را در امور بین المللی پیش ببرد.

یادآور می شود داعش اکنون کنترل اراضی پهناوری در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق را در دست دارد. دولت عراق برای مبارزه با داعش از جامعه جهانی از جمله آمریکا درخواست کمک نظامی کرده است.

نیروی هوایی آمریکا از ماه اوت به اراضی تحت کنترل داعش در عراق ضرباتی وارد کرده و از روز 23 سپتامبر حملات هوایی به مواضع گروه های تروریستی "داعش"در سوریه را نیز با کمک  تعدادی از کشورهای عربی از جمله بحرین، عربستان سعودی، امارات عربی متحده و اردن آغاز کرده است.

 

 
کد خبر: 122117

وب گردی

وب گردی