تهران- ایسکانیوز: روز گذشته سومین مرحله از مسابقات گرندپري، در منچستر انگلیس آغاز شد و نمایندگان ایران مبارزات خود را در این مسابقات آغاز کردند.

مبارزه‌های جذاب و ديدني ستارگان تكواندوي جهان در سومين مرحله مسابقات گرندپري، به مدت 3 روز و در 4 وزن المپيكي با حضور 237 تکواندوکار (119 تکواندوکار مرد و 118 تکواندوکار زن) از 59 کشور در سالن مرکزی شهر منچستر، پيگيري مي‌شود و هادي مستعان، فرزان عاشورزاده، محمد باقري معتمد، بهنام اسبقي، مهدي خدابخشي، مسعود حجي زواره و سجاد مرداني، رنكينگ‌داران المپيكي كشورمان در اين رقابت‌ها هستند كه با هدایت بيژن مقانلو (سرمربي)، مهدي بي باك و مهرداد يوسفي (مربي) به مصاف حريفانشان می‌روند.

غلامحسن ذوالقدری، رییس سازمان تیم های ملی نیز بعنوان سرپرست در کنار تیم حضور دارد.

جوایز نقدی و امتیازاتی در راه المپیک

در اين رقابت‌ها كه نفرات اول تا 31 رنکینگ المپيكي مجاز به حضور هستند، به نفرات اول، 40 امتیاز در راه کسب سهمیه المپیک و 5 هزار دلار جایزه نقدی اهدا مي‌شود، نفر دوم 24 امتیاز و 3 هزار دلار و نفرات سوم هم 14.4 امتیاز و هزار دلار جایزه دريافت خواهند كرد.

مدال برنز به مردانی رسید

سجاد مردانی اولین نماینده ایران در این رقابت‌ها بود که برای افزایش امتیاز خود در راستای كسب سهميه المپيك 2016 برزيل، مبارزه‌ها را آغاز کرد. سجاد مردانی تنها نماینده ایران در وزن 80+ کیلوگرم، در اولین دیدار به مصاف "پیوتر هاتوسکی" از لهستان (دارنده 3 مدال برنز قهرمانی اروپا) رفت. تکواندوکار کشورمان در اولین مسابقه  با نتیجه 7 بر 2 به پیروزی رسید و در دومین دیداربه مصاف "علی ساری" از ترکیه رفت و در یک مبارزه زیبا و یکطرفه با نتیجه 11 بر3 به برتری رسید و راهی مرحله سوم شد. در ادامه مسابقات، مردانی در مرحله نیمه نهایی به مصاف "جسور بایکازوف" از ازبکستان (دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2014) رفت و 5 بر یک نتیجه را واگذار کرد تا به مدال برنز این رقابت‌ها دست یابد. سجاد مردانی با کسب این مدال برنز 14.4 امتیاز را به سبد اندوخته های خود در رنکینگ المپیک اضافه کرد.

حذف مستعان در اولین مسابقه

هادي مستعان، تكواندوكار وزن 58- كيلوگرم كشورمان در نخستين گام رو در روي "شواي ژائو" از چين (دارنده مدال برنز مسابقات قهرماني جوانان جهان) و در راند طلايي و با گرفتن 2 اخطار، نتيجه را واگذار كرد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

صعود عاشورزاده به مرحله دوم

اما در ادامه مسابقات فرزان عاشورزاده تکواندوکار وزن 58- کیلوگرم کشورمان در اولین دیدار با "سرجیو کولب" از آلمان (دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی اروپا) مبارزه کرد و با نتیجه 12 بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله دوم شد. فرزان در گام دوم و در دیداری سخت و دشوار باید با "تاییمون چا" از کره جنوبی (قهرمان جهان 2013) مبارزه کند که در این وزن 28 تکواندوکار حضور دارند.

تکرار فینال اینچئون برای خدابخشی

مهدي خدابخشي ديگر نماينده ايران در وزن 80- كيلوگرم، در نخستين گام رو در روي "اوساما" از تونس (قهرمان آفريقا) قرار گرفت و با نتيجه 5 بر 4 به برتري رسيد و راهي مرحله دوم شد. قهرمان بازيهاي آسيايي اينچئون در ادامه بايد با "ماكسيم رافالوويچ" از ازبكستان ديدار كند. اين 2 تكواندوكار در فينال بازيهاي آسيايي اينچئون به مصاف هم رفتند كه مهدي خدابخشي موفق به شكست تكواندوكار ازبك شد.

دیدار سخت در انتظار حجی زواره

مسعود حجي زواره نیز تكواندوكار برزيل را از پيش رو برداشت و راهي مرحله بعدي رقابتهاي وزن 80- كيلوگرم شد. مسعود حجي زواره، تكواندوكار وزن 80- كيلوگرم كشورمان در اولين گام به مصاف "هنريكه موراي" از برزيل رفت و با نتيجه 3 بر صفر به برتري رسيد و به مرحله دوم راه يافت. قهرمان بازيهاي آسيايي اينچئون، در ادامه و در مبارزه اي دشوار بايد با "لوتالو محمد" از انگلیس نفر سوم رنکینگ المپیک، دارنده مدال برنز المپیک لندن و قهرمان اروپا پيكار كند.
کد خبر: 122123

وب گردی

وب گردی