تهران – ایسکانیوز: وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای حفظ منابع پایه از جمله آب و خاک، استفاده از تکنولوژی های کارآمد را با هزینه کمتر در دستور کار داریم که دست یابی به این امر با همکاری فائو امکان پذیر است.

محمود حجتی در مراسم تقدیم اعتبار نامه سرج ناکوزی نماینده سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) در ایران افزود: با استفاده از علم و دانشی که فائو در این زمینه دارد می توانیم به دستاوردهای مهمی دست یابیم.

وی با بیان اینکه باید در جهت تغییر روش هایمان گام برداریم، گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم به سمت کشت سبزی در گلخانه ها حرکت کنیم و استفاده از تکنولوژی های کارآمد را با هزینه های کمتر در دستور کار قرار دهیم که دستیابی به این مسائل با همکاری فائو امکان پذیر است.

وی سپس خطاب نماینده جدید فائو در ایران گفت: امیدواریم در دوره مدیریت شما یک همکاری خوبی بین ایران با فائو برقرار شود.

حجتی با بیان اینکه در ارتباط با منابع آب با محدودت منابع آب شیرین مواجه هستیم، اظهار داشت: در کشور شدت محدودیت منابع آبی بیشتر است بنابراین قطعاً باید برای استفاده از منابع آب و افزایش راندمان آب برنامه ریزی کرد و از آب های شرب نیز استفاده کنیم و کشت گیاهانی که با این نوع آب سازگاری دارند برنامه ریزی کنیم.

حجتی تصریح کرد: قطعاً یکی از زمینه های همکاری ما با فائو پیرامون موضوع آب و تأمین آن و همچنین استفاده از گونه های گیاهی سازگار با آب شور خواهد بود تا این اطلاعات را به بهره برداران بخش کشاورزی ارائه دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ما به دنبال حفظ عرصه های طبیعی و حفاظت از آب خاک هستیم و به همین دلیل در استفاده از منابع انرژی مانند نفت و گاز به دنبال این هستیم تا از سوخت هایی که آسیب کمتری به محیط زیست می رسانند استفاده کنیم و فشار بر عرصه های طبیعی را کمتر کنیم.

وی افزود: ما به دنبال کاهش تعرفه واردات چوب برای حفظ منابع داخلی و افزایش تولید آن درداخل هستیم.

حجتی ادامه داد: آخرین تجربیات و علم و دانش بشری دانشمندان برجسته همه در فائو متمرکز است و در این سازمان یک فایل اجرایی قوی وجود دارد و من فکر می کنم با توجه به ظرفیتها و قابلیت های فائو و نیازهایی که ایران دارد در دوره جدید، خیلی بیشتر می توانیم همکاری داشته باشیم و قبل از اینکه فائو بخواهد رسالت خودش را ایفا کند ما از این مجموعه می خواهیم که مشکلاتمان را حل کند.

وی گفت: در بسیاری از کارها مثل طرح توسعه زیتون در کشور، کارهایی انجام داده ایم ولی در حین انجام کار متوجه شده ایم که برخی مشکلات را ندیده ایم در حالیکه اگر در رابطه با این مشکلات با فائو همکاری می کردیم به این مشکلات برخورد نمی کردیم و خیلی موفق تر می توانستیم عمل کنیم.

حجتی گفت: امیدواریم در دوره جدید فعالیت خوبی را با فائو آغاز کنیم و باید بگویم که عمدتاً تولیدات را به صورت زنجیره تولید تعریف می کنیم زیرا خیلی از مسائل و مشکلات ما در قبل و بعد از تولید است مانند فراوری محصول، بسته بندی، بازاریابی؛ بنابراین باید دست به دست هم دهیم و این مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات ساختاری و مربوط به محدودیت های بین المللی است، بیان داشت: بخشی از آن قابل حل است و ما به آینده امیدواریم تا با کمک فائو این مشکلات را حل کنیم.در این نشست اعتبار نامه نماینده سازمان خواروبار جهانی تقدیم وزیر کشاورزی ایران شد.
کد خبر: 122227

وب گردی

وب گردی