تهران- ایسکانیوز،پلاس+/ با آمدن فصل سرما، استفاده از پالتوهای زمستانی در میان پوشاک گرم به خصوص برای بانوان حرف اول را می زند، پالتوهای پاییزی و زمستانی جنس های مختلفی از جمله کتان،چرم، بافتنی و پشمی دارند. هرسال پالتوهای جدیدی با رنگ های روز وارد بازار می شوند، در این میان باید توجه داشت که برای چه مکانی از چه  پالتویی باید استفاده کنیم. طبعا در محل کار و یا دانشگاه نمی توان رنگ های جیغ و مدل های مجلسی به تن کرد و این مسئله امر مهمی در خرید پالتوهای زمستانی به شمار می رود. در این گزارش ما سعی داریم شما را با مدهای امسال و چگونگی خرید پالتوهای پاییزی و زمستانی آشنا کنیم.

در خرید پالتو و بارانی دقت کنید

images (4)


همیشه در نظر داشته باشید که پالتوی مورد نظر یک سایز از خودتان بزرگتر باشد چرا که ممکن است زیر آن لباس های ضخیم زمستانی به تن داشته باشید و تکان خوردن دست ها برایتان دشوار باشد، همچنین آستین ها باید تا روی مچ دست قرار بگیرند. خیلی از بارانی‌ها و پالتوها هم گرم هستند، پالتو و یا بارانی دو لایه، نام پالتوهایی است که لایه خراجی آن در مقابل برف و باران مقام هستند. طبیعتا بارانی‌های دو‌لایه از انواع تک‌لایه گران‌ترند. اندازه پالتوهای دولایه باید نزدیک به سایز مانتو و یا کت شما باشد چرا که آنقدر گرم هستند که دیگر احتیاجی به پوشیدن لباس زیر آنها نیست. ولی آنهایی که دولایه نیستند و فقط حکم یک پوشش ضد آب را دارند، باید یک یا دو سایز بزرگ‌تر از سایزتان باشد زیرا بارانی‌های تک‌لایه گرمای چندانی ندارند و فرد مجبور است زیر آنها لباس‌های ضخیم بپوشد.بلندی و قد بارانی و پالتو هم مهم است، معمولا آقایان انواع بلند را انتخاب می‌کنند، در حالی‌که خانم‌ها مدل‌های کوتاه‌تر را ترجیح می‌دهند. در بحث رنگ هم آقایان رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای، خاکستری و مشکی را برای پالتو و بارانی می‌پسندند اما خانم‌ها رنگ‌های روشن بیشتر مدنظر بانوان قرار می گیرد. اگرچه انتخاب رنگ به سلیقه شخصی فرد برمی‌گردد، اما به یاد داشته باشید که لباس‌های تیره‌رنگ بیشتر از لباس‌های روشن، گرما را جذب می‌کنند. اگر به استفاده از چتر عادت دارید، پالتو یا بارانی بدون‌کلاه را انتخاب کنید.، هرچند‌ که خانم‌ها معمولا نوع کلاه‌دار را می‌پسندند.نوع و کیفیت پارچه هم از نکات مهمی است که باید در انتخاب پالتو و بارانی به آن دقت کنید. پارچه‌ای مانند کشمیر که در عین‌حال ‌‌که حسابی گرم و سبک است می تواند انتخاب مناسبی باشد، اما قیمت بالاتری نسبت به باقی جنس ها دارد.اگر چاق هستید، هنگام خرید پالتو و بارانی چند بار آن را بپوشید و امتحان کنید که آیا دکمه‌های آن به راحتی باز و بسته ‌می‌شود. چند بار با آن خم و راست شوید، بنشینید و بایستید، تا مطمئن شوید که کاملا در آن راحت هستید. یک توصیه دیگر برای آنها که بالاتنه بزرگ دارند: بهتر است یقه پالتویی که انتخاب می‌کنید، بزرگ و ضربدری باشد.آنهایی که شانه‌های پهن و بزرگ دارند بهتر است بارانی یا پالتویی بپوشند که اِپُل نداشته باشد تا شانه‌ها بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان داده نشود. البته خودتان هم می‌توانید اپل پالتو را بردارید.پالتوهای ساده و بدون‌کلاه برای لاغراندام‌های ظریف و ریزنقش، برازنده‌تر است. زیبایی پالتو هم بیشتر خودش را نشان می‌دهد. برعکس، پالتوهای آبشاری و بلند، چاقی های بدن را حذف و کمرنگ می‌کنند.

کاپشن بهتر است یا پالتو

15946536694040622173


کاپشن در واقعی نوعی پالتوی سبک است که بلندی آن می‌تواند تا کمر یا تا روی ران‌ها باشد. مرد، زن، پیر، جوان کودک و حتی نوزاد می‌تواند در سه فصل از چهار فصل سال از این بالاپوش استفاده کند. کاپشن در مدل‌ها و جنس‌های متنوع موجود است. آنچه درباره خرید پالتو و بارانی گفته شد، در مورد کاپشن هم صدق می‌کند. منتها کاپشن هیچ وقت نمی تواند پوشاک خوبی در مجالس باشد. قیمت کاپشن ها از 120 هزار تومان و قیمت پالتوهایی با جنس کتان و لایه دار از 170 هزار تومان شروع می شود.

پالتوهای چرمی همیشه شیک ترین

download (3)


پالتوهای چرمی بسیار مجلسی هستند اما به دلیل قیمت بالای آنها، افراد کمتر به سراغشان می روند اما باید توجه داشت که این جنس پالتو از مد نخواهد افتاد، مگر آنگه در انتخاب رنگ آن دقت کافی به عمل نیاوریم. قیمت پالتوهای چرمی از 800 هزار تومان شروع می شود.
کد خبر: 122871

وب گردی

وب گردی