با گشایش «دانشکده خبر» دانشگاه آزاد اسلامی، یک مرکز آموزش عالی جدید برای تحصیلات کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در علوم مربوط به رسانه، ارتباطات اجتماعی و روابط عمومی، بر مراکز موجود کشور افزوده شد.

دانشکده جدید در شرایطی کار خود را آغاز می کند که کشور نیاز شدیدی به نیروهای تحصیل کرده هماهنگ با پیشرفت زیرساخت های رسانه از جمله نسل های جدید اینترنت و تلفن همراه دارد. در واقع رسانه ها که تا یکی دو دهه پیش در روزنامه و رادیو و تلویزیون خلاصه می شدند، اکنون گسترش زیادی یافته اند، تا جایی که تلفن همراه در نسل چهارم خود در کنار کار ارتباطی،  به وسیله یی برای دریافت، انتشار خبر و تصویر تبدیل شده اند و دور نیست که شهروندان هر کشوری در هر گوشه دنیا به زودی بتوانند خودشان هم به گیرنده خبر و تصویر و هم به منتشر کننده آن تبدیل شوند. با این مقدمه باید اضافه کنم که فعالیت رسانه یی در دنیا دچار تحولات اساسی به گونه یی شده است که افرادی مسلح به علم جدید رسانه باید تربیت کنیم. علم جدید رسانه نیز با نسل های جدید زیرساخت های رسانه یی هم چنان در حال تغییر است به گونه یی که یک فارغ التحصیل امسال، چهار سال دیگر باید بر دانش خود بیفزاید، در غیر این صورت از چرخه کار عقب مانده و حذف خواهد شد.

در چنین شرایطی که دنیا به سرعت خود را به علم جدید همراه با پیشرفت رسانه ها مجهز می کند، در کشور ما نیز مراکز آموزش عالی باید ضمن هماهنگی با فرایندهای موجود، فارغ التحصیلانی آگاه به آخرین متد و پیشرفت های رسانه ها تربیت کنند. در چنین راستایی دانشکده خبر دانشگاه آزاد اسلامی می تواند تحولی اساسی در تعلیم و تربیت نیروهای جدید در امر رسانه های کشور به وجود بیاورد.

آغاز کار دانشکده خبر دانشگاه آزاد اسلامی را به فال نیک می گیرم و امیدوارم این دانشکده همپای دانشکده های بزرگ دنیا که به تعلیم و تربیت نیروهای ورزیده برای رسانه ها مشغول اند، در ایران گام های اساسی بر دارد و به عنوان پیشقراول حرکت جدید آموزش رسانه یی به وظیفه خطیر خود عمل کند.

..........................................................

*سردبیر
کد خبر: 125143

وب گردی

وب گردی