تهران- ایسکانیوز: رییس دانشگاه آزاد اسلامی از ثبت نام یک هزار و 500 نفر در دوره های دکتری پژوهش محور خبر داد و گفت: پس از بررسی تقاضاها، افرادی که شرایط لازم را داشته باشند اجازه ورود به این دوره ها را پیدا خواهند کرد.


جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران صبح امروز با حضور حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد و مباحثی همچون گزارش درآمد خارج از شهریه، پیشنهاد نمودار ساختار سازمانی واحدها، وضعیت واحدهای زیان ده، پیشنهاد تجمیع مرکز آبسرد با واحد دماوند، بازنگری برنامه استراتژیک، جذب دانشجویان پژوهش محور و اخذ مجوز برای تأسیس مراکز پژوهشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص کسب درآمد خارج از شهریه، گفت: این فعالیت ها برای نخستین بار است که انجام شده و در سال اول خصوصاً در راستای شرکت های دانش بنیان نمی‌توان انتظار نتیجه مطلوب داشت.


وی به فروش اموال مازاد واحدها اشاره کرد و افزود: هیچ واحدی اجازه ندارد برای حقوق و دستمزد اموال خود را به فروش رساند و تنها می تواند با هدف توسعه دانشگاه اموال خود را به فروش برساند.


رییس دانشگاه آزاد ادامه داد: توسعه تحصیلات تکمیلی، اجرای طرح های ماندگار فرهنگی و طرح های دانش بنیان سه اولویتی است که امسال در دستور کار دانشگاه آزاد قرار گرفته است.


میرزاده به افزایش بیمارستان های دانشگاه ازاد اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سالانه 500 میلیارد تومان در حوزه های پزشکی برای بیمارستان ها هزینه می کند. در حال حاضر 11 بیمارستان داریم که امسال 4 بیمارستان دیگر به آن اضافه خواهد شد، این در حالی است که ما موظفیم تعرفه دولتی اعمال کنیم که در این خصوص باید با مسئولان وزارت بهداشت صحبت کنیم تا دانشگاه آزاداسلامی هم مانند بخش خصوصی تعرفه خودش را داشته باشد.

میرزاده به قرارداد دانشگاه آزاد با وزارت نفت اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد با وزارت نفت قراردادی بسته است که هر واحدی که توانایی همکاری را داشته باشد می تواند در راستای اجرای این قرارداد همکاری کند.


همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از هیئت امنا استان تهران خواست که اجازه تعدیل نیرو و برون سپاری در ارتباط با برنامه ریزی آینده، کاهش میزان اتکا به شهریه و توجه به اقتصاد دانش بنیان در کلیه مقاطع را صادر کند که با اکثریت آرا به تصویب رسید.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به واحدهای زیان ده گفت: برای توسعه کیفیت دانشگاه آزاد اسلامی باید واحد‌هایی که از نظر کیفیت دارای استاندارد مطلوب نیستند و فضای آموزشی مناسب را ندارند در واحد‌های مادر  تجمیع کنیم.


میرزاده در خصوص دوره های دکتری پژوهش محور گفت: در دوره های دکتری پژوهش محور یک هزار و 500 نفر ثبت نام کرده اند که پس از بررسی از بین این افراد کسانی که شرایط لازم را داشته باشند اجازه ورود پیدا خواهند کرد.


وی ادامه داد: در دوره های دکتری پژوهش محور طرف ما استاد است و پرداخت شهریه همانند سایر دانشجویان است به این ترتیب که در هر ترم باید به حساب دانشگاه پرداخت شود.


یادآور می شود این جلسه با حضور اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و همچنین ابراهیم واشقانی فرهانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، فریدون رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.


کد خبر: 126049

وب گردی

وب گردی