تهران-ایسکانیوز: سخنگوی حزب موتلفه اسلامی پیرامون برخی اظهارنظر های زودهنگام در مورد جانشین ایت الله مهدوی کنی در جایگاه ریاست مجلس خبرگان و همچنین تاثیر آن بر جامعه، گفت:گروه ها و شخصیت های سیاسی با دانستن حد خود نه به جامعه و نه به خودشان آسیب نخواهند رساند.

حمید رضا ترقی، عضو حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با ایسکانیوز پیرامون اظهار نظرهای برخی از چهره های سیاسی در مورد انتخابات ریاست مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: ورود جریان های سیاسی و احزاب به موضوع ریاست مجلس خبرگان نه در صلاحیت و نه در شأن آنها است. سیاسی کردن این موضوع اشتباه است زیر  با آنکه مجلس خبرگان در ساختار و قواره نظام یک جایگاه سیاسی دارد اما شان این مجلس فراتر از آن است که گروه های سیاسی در انتخابات آن دخالت کنند.

او ادامه داد: دخالت کردن گروه های سیاسی در انتخابات ریاست مجلس خبرگان و تبدیل کردن آن به یک موضوع سیاسی و رقابتی در داخل جامعه کار اشتباه و نادرستی است که به مصلحت جامعه نیست.

سخنگوی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ارایه گزینه برای ریاست مجلس خبرگان رهبری در رسانه ها از سوی برخی از شخصیت های سیاسی، گفت: مطرح کردن نام افراد برای جایگاه ریاست مجلس خبرگان در این برهه زمانی چون با غرض سیاسی و تاثیر گذاری بر معادلات سیاسی کشور انجام می شود، به ضرر کاندیداهای مطرح شده تمام خواهد شد.

او در ادامه گفت: مطرح کنندگان اسامی کاندیداها نیت حمایت از این اشخاص را ندارند. با توجه به اینکه طرح این نوع مسایل هم مورد سوء استفاده افراد خارج از کشور قرار میگیرد و هم در داخل مجلس خبرگان که محور وحدت کشور است، رقابت های سیاسی را وارد میکند، باید جلوگیری شود. گروه‌ها و شخصیتی‌های سیاسی دلسوز نظام اجازه ندهند که این نوع مسایل بیش از پیش مطرح شود.

ترقی با تاکید بر رعایت اخلاق سیاسی در میان سیاستمدارن، عنوان داشت: به لحاظ افراد و نخبگان سیاسی تنها راه همان الگو گیری از شخصیتهای مانند ایت الله مهدوی کنی و یا آقای عسگر اولادی است. این افراد با تلفیق اخلاق و سیاست مشی دینداری را در نیروهای سیاسی ارایه دادند. در موضوعات سیاسی شخصیت ها و گروه های سیاسی باید مسیر رشد و بلوغ را در مسیر سیاسی طی کنند و نباید از مسیر تقوا و شرع خارج شوند.

او در انتها گفت: این افراد زمانی که به بلوغ سیاسی برسند متوجه خواهند شدکه سطح و قواره موضوعات و شخصیت های سیاسی در نظام کجاست و آیا مجوز ورود به موضوعات را دارند یا خیر. حضرت علی (ع) میفرمایند کسی که قدر خود را میداند موفق است. گروه ها و شخصیتهای سیاسی نیز با دانستن حد خود نه به جامعه و نه به خودشان آسیب میرسانند. بسیاری از این مشکلات به این دلیل بوجود می آید که شخصیت ها در جای که حوزه و شان آنها نیست دخالت می کنند و این موجب مشکلاتی برای آنها و جامعه خواهد شد.

شایان ذکر است احمد خاتمی، منشی هیات رییسه مجلس خبرگان در گفتگو با شبکه بین المللی العام اسامی برخی افراد را به عنوان کاندیدا احتمالی جایگاه ریاست مجلس خبرگان اعلام و بر روی برخی افراد به عنوان منتخب تاکید کرده است. وی همچنین در سخنانی که بعد از آن تکذیب شد، عنوان کرد: آن طور که من خبر دارم ایت اللههاشمی رفسنجانی در برخی جلسات گفته اند که تمایلی به ریاست ندارند، الان نیز در فضای عمومی خبرگان اسم ایشان مطرح نیست.

 
کد خبر: 126157

وب گردی

وب گردی