تهران- ایسکانیوز: گروه مهندسی پرتوپزشکی واحد علوم و تحقیقات، اقدام به راه‌اندازی دو آزمایشگاه تحقیقاتی کلینیکی تصویربرداری اپتیکی و درمان اپتیکی خواهد کرد.


در این آزمایشگاه بیش از 20 اختراع داخلی تا کنون به ثبت رسیده است و ساخت چاپگر اکس ری با قابلیت افزایش دو بربرا کیفیت تصویر رادیوگرافی برای نخستین بار از سی پژوهشگران این واحد دانشگاهی در این آزمایشگاه مطرح شد.


توسعه این آزمایشگاه همچنین امکان راه اندازی دو گرایش تصویربرداری پزشکی و پرتودرمانی در تحصیلات تکمیلی را فراهم می کند و دانشجویان و پژوهشگران مهندسی پرتوپزشکی می توانند با حضور در کنگره‌های پزشکی و همکاری با متخصصان رشته‌های پزشکی از طریق انجام پروژه‌های مشترک، ارتباطات خود را با جامعه پزشکی کشور گسترش دهند تا از نیاز‌ها و مشکلات جامعه پزشکی کشورمان مطلع باشند.


گفتنی است علاوه بر مسئولیت‌هایی که در رابطه با تجهیزات پزشکی همچون دستگاه‌های SPECT مراکز کلینیکی کشور به عهده این واحد تحقیقاتی است، اکنون سه دستگاه تصویربرداری تخصصی PET در بیمارستان‌های مسیح دانشوری، شریعتی و رضوی مشهد در کشور وجود دارند که همگی زیرنظر و یا با همکاری متخصصان تربیت شده در این واحد دانشگاهی در حال فعالیت هستند و این نشان‌دهنده کارآیی مطلوب متخصصان این رشته است.


از جمله دستاورد های تحقیقاتی دیگر دانشجویان این رشته، علاوه بر ثبت بیش از 80 مقاله آی اس آی، اختراع بین‌المللی نازک‌سازی حفاظ با استفاده از نانو مواد و ابداع روشی نو برای تشخیص و درمان سرطان پوست با استفاده از اپتیک است.





کد خبر: 127072

وب گردی

وب گردی