تهران- ایسکانیوز: معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رییس جمهوری تاتارستان به این منطقه سفر می کند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به کشور روسیه، امروز در سومین روز حضور خود در این کشور، به دعوت رسمی رستممینیخانوف رییس جمهوری تاتارستان به شهر غازان مرکز این جمهوری سفر می کند.

ستاری در این دیدار علاوه بر دیدار و گفت وگو با آقای مینیخانوف، دیدارهای جداگانه ای با دو معاون رییس جمهور تاتارستان در حوزه علم و فناوری، رییس دانشگاه کازان، روسای مراکز علمی و تحقیقاتی و روسای شرکت های دانش بنیان تاتارستان خواهد داشت تا به بررسی نحوه همکاری و تبادلات علم و فناوری دو طرف بپردازند. بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان این جمهوری نیز، در برنامه سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران گنجانده شده است.

کنفرانس مطبوعاتی و تلویزیونی
عصر روز گذشته در دومین روز سفر هیئت عالیرتبه علمی کشورمان به مسکو، یک کنفرانس مطبوعاتی و تلویزیونی با حضور ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، مهندس علی مرتضی بیرنگ معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و دکتر مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد. در این نشست خبری که با حضور نمایندگانی از شبکه های تلویزیونی روسیا الیوم، راشا تودی، هیسپان تی وی، العالم، پرس تی وی، واحد مرکزی خبر و جام جم صورت گرفت، موضوعات مختلفی از جمله هدف از سفر روسیه و تعاملات و مذاکرات صورت گرفته در حوزه علم و فناوری بین دو کشور مورد پرسش و پاسخ حاضرین قرار گرفت.

ادامه دیدارها
اما یکی از مهم ترین دیدارهایی که طی حضور دو روزه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مسکو انجام شد، مربوط به دیدار و گفت و گو با آقای فور سینکو دستیار ویژه علمی آقای پوتین رییس جمهوری روسیه بود که به عنوان هماهنگ کننده وزارتخانه های مرتبط با عرصه علم و پژوهش این کشور، از سوی رییس جمهوری روسیه فعالیت می کند.
در این دیدار که به همراهی رییس دانشگاه دولتی مسکو در محل دفتر نخست وزیری روسیه برگزار شد، طرفین درباره همکاری های متقابل دانشگاه های روسیه و ایران بحث و تبادل نظر کردند. دانشگاه دولتی مسکو به عنوان یکی از بزرگ ترین دانشگاه های جهان به لحاظ سخت افزاری و از جمله سه آکادمی برتر علمی در جهان از سوی موسسه یونسکو شناخته شده است.

بنا بر این گزارش، هیئت عالیرتبه علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران به ریاست دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران در سفر به مسکو پایتخت روسیه که از 5 تا 8 آبان ماه انجام می شود، رایزنی های گسترده ای در حوزه همکاری ها و تبادلات علمی و فناوری بین دو کشور انجام داد.
بازدید از پارک فناوری skolkovo در مسکو، دیدار با معاون وزیر امورخارجه و جمعی از اعضا و مدیران آکادمی علوم روسیه و گفت وگو با اعضای رایزنی علمی ایران واقع در مسکو، بخشی از برنامه های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به همراه هیئت عالیرتبه علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در دو روز اول این سفر بود.
همچنین حضور در مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی مسکو و شرکت های دانش بنیان روسیه و آشنایی با دستاوردهای علمی آنان، در این دو روز صورت گرفت.

دکتر ستاری در این سفر قرار است با وزیر علوم روسیه نیز دیدار داشته باشد. وی همچنین با ایرانیان و دانشگاهیان مقیم کشور روسیه دیدار و گفت وگو خواهدکرد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران را در این سفر، برخی از معاونان و مشاوران وی در معاونت علمی و جمعی از روسای دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان همراهی خواهند کرد.

 

کد خبر: 127198

وب گردی

وب گردی