تهران – ایسکانیوز: یک فعال دانشجویی دانشگاه امیر کبیر در ارتباط با جلسه امروز رای اعتماد وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: مهمترین پیام جلسه رای اعتماد، یکصدا شدن مجلس برای جلوگیری از تحقق وعده های رییس جمهوری در حوزه دانشگاه است.
امیرحسین علی بخشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایسکانیوز، افزود: به نظر می رسد نیروهای داخل مجلس حتی طیف میانه در مورد بحث دانشگاه به موضع مشترکی رسیده اند و تصمیم دارند اجازه ندهند وعده رییس جمهوری در حوزه دانشگاه عملی شود.
وی با اشاره به 107 رای مثبتی که نمایندگان مجلس به دکتر فرجی دانا در جلسه استیضاح دادند، افزود: نمایندگان مجلس 170 رای منفی و تنها 69 رای مثبت به دکتر نیلی احمدآبادی داده است؛ این در حالی است که دکتر نیلی نه سابقه سیاسی خیلی خاصی دارد و نه در سوابق اجرایی خود نکته یا مشکل خاصی داشته است.
این فعال دانشجویی ادامه داد: با توجه به این آرا، به نظر می رسد حتی طیف میانه نمایندگان مجلس نیز با طیف تندرو در مورد بحث دانشگاه به موضعی مشترک رسیده اند.
وی با تاکید بر این که نگاه مجلس در مورد گزینه وزارت علوم کاملا نگاهی سیاسی و جناحی است، گفت: این در حالی است که به نظر نمی رسد رویکرد آقای روحانی در خصوص دانشگاه تغییر کند و فکر می کنم گزینه ها هم قرار نیست چندان تغییر کنند.
علی بخشی با تاکید بر این که قرار نیست مشی دولت در قبال وزارت علوم تغییر کند گفت: به احتمال زیاد تا سه ماه آینده دولت گزینه جدیدی پیشنهاد نخواهد کرد و در این سه ماه سرپرست دانشگاه فرصت دارد که مشکلات باقی مانده در حوزه تشکل ها و روسای دانشگاه ها را مرتفع کرده و فضای دانشگاه را ترمیم کند.
این فعال دانشجویی دانشگاه امیر کبیر تصریح کرد: البته بلاتکلیفی وزارت علوم تبعاتی نیز به همراه دارد؛ نخست این که مدیریت در وزارت علوم در یک سال اخیر فاقد برنامه ای منسجم بوده و نمی توان بدون وزیر، وزارت علوم را با برنامه ای منسجم مدیریت کرد؛ علاوه بر این، به دنبال عدم ثبات مدیریتی، در کلیه سطوح وزارت علوم شاهد بلاتکلیفی خواهیم بود؛ چون وزیری وجود ندارد که بخواهد دیدی بلند مدت داشته باشد.
علی بخشی با تاکید بر این که مجلس بنا ندارد به اشخاصی که زیرمجموعه جریانات اصلاح طلبی هستند رای اعتماد بدهد. افزود: با مشاهده رفتار مجلس در جلسه رای اعتماد به این جمع بندی می رسیم که مجلس صرفا به نام اشخاص نگاه می کند و اصلا کاری به برنامه، هدفگذاری و رویکرد افراد ندارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که نگاه مجلس نگاهی صرفا سیاست زده است، نمی توان امید داشت که گزینه های پیشنهادی دولت از این مجلس رای اعتماد بگیرند؛ با این حال، دولت باید بر همان مدار و برنامه ها که در چارچوب قانون هم بوده، باقی بماند.
کد خبر: 127250

وب گردی

وب گردی