تهران-ایسکانیوز: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مخالفان وزیر پیشنهادی به سرعت فعالیت های خود را آغاز کردند و زمان معرفی شدن بلافاصله شاهد مصاحبه هایی از برخی افراد خاص به صورت گسترده در برخی خبرگزاری ها بودیم.

ابراهیم نکو در گفتگو با ایسکا به دلایل عدم رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی علوم اشاره کرد و اظهار داشت: مخالفان وزیر پیشنهادی به سرعت فعالیت های خود را آغاز کردند و زمان معرفی شدن بلافاصله شاهد مصاحبه هایی از برخی افراد خاص به صورت گسترده در برخی خبرگزاری ها بودیم که همین باعث جوسازی های فراوانی علیه وزیر پیشنهادی شد و اثرات منفی در جریان رای اعتماد گذاشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: برخی مسائل  در مجلس به عنوان خط قرمز مطرح شد، و برخی مصاحبه هایی منتسب به دولتمردان به عنوان یک خبر ویژه تاثیر خود را گذاشت. ما امیدواریم که رئیس جمهور نسبت به معرفی وزیر پیشنهادی سریع تر اقدام کند.

نکو با بیان اینکه رئیس جمهور تا 5 آذر ماه فرصت مطرح کردن گزینه وزارت علوم  را دارد، گفت: بنده و برخی از نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی علوم بودیم درحالی که انتظار داشتیم رئیس جمهور شخصی شناخته شده و قوی معرفی کند، هرچند انتظار رای پایین برای احمدآبادی هم نداشتیم که این هم به اتفاقات پیش از رای مربوط است. البته به رای نمایندگان هم باید احترام گذاشت.

این نماینده مجلس همچنین درباره توزیع برگه هایی در صحن علنی (جلسه رای اعتماد) اضافه کرد: جلوی این اقدام گرفته شد. البته تازگی ندارد، وجود داشته و ادامه دار خواهد بود.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس به بی توجهی نمایندگان در زمان سخنرانی نیلی احمدآبادی اشاره و تاکید کرد:  نمایندگان مجلس اغلب بدون ارائه مدرک از وزیر پیشنهادی صحبت کردند که باید به دفاعیات وی هم گوش می کردند. متاسفانه زمان دفاعیات وزیر پیشنهادی، که با مدرک و با صداقت تمام به مطالب مهمی اشاره کرد کسی گوش شنوا نداشت و من متاسف شدم.

 
کد خبر: 127486

وب گردی

وب گردی