آلفرد هاکنزبرگر در دی ولت نوشت: ایتیسار و سورایا بی حرکت روی صندلی نشسته اند. چشمانشان باز است و به دوردست ها خیره شده اند، به زمانی که کاملا بی پناه بودند، می اندیشند. دستانشان به گونه ای روی دامانشان قرار گرفته، گویی دعا می خوانند.

به گزارش ایسکانیوز، دی ولت در ادامه نوشت:چهره هایشان رنگ پریده و خسته است و چشمانش لبریز اشک. زن جوان به دقت بازویش را دور ملک برادر 11 ساله اش قرار داده که بی صبرانه عقب جلو می رود. دیگر هیچ چیز مانند قبل نمی شود. دنیایی که در آن بزرگ شده، زمان اسارتش و حال آزادیش.

یکی از مردانی که این پسر جوان و چهار زن جوان را از چنگ تروریست های دولت اسلامی عراق و شام نجات داده بود، می گوید: " آنها خوشحال بودند، هزاران ایزدی تاکنون ربوده شده که تنها 20 نفر آنها توانستند آزاد شوند. بقیه را به عنوان برده نگه داشتند. نمی خواهم که نامم گفته شود. می توانید مرا محمد صدا کنید ".

محمد برای آزادی زنان از خشونت داعش با اعضای این گروه معامله کرده است. هنوز می توان اثر جنگ را در چهره های آنها مشاهده کرد. در طول مبارزه با داعش پیشمرگ های کرد شهر را تسخیر کرده و منطقه خودمختار خود در شمال عراقرا بازپس گرفتند. اما داعش از بین نرفته و آنها هنوز هم دشمنان اصلی به شمار می آیند.

صد ها، هزار یا 2 هزار کشته

اسارت این پسر و چهار زن در روز 15 آگوست اتفاق افتاد. در این روز داعش به روستای کوتشو، 18 کیلومتری جنوب شهر سیندشار حمله کرد. شارز می گوید: " بعد از چند ساعت آنها همه ی روستای ما را تصرف کردند. آنها همه مردم روستا را جمع کرده و زنان و مردان را از هم جدا کردند".

اشک در چشمانش حلقه بست.چند دقیقه سکوت کرد و یک نفش عمیق کشید. " آنها طلا و جواهراتمان را گرفتند و بعد به مردانمان گفتند که باید مالیات بپردازند. در نهایت همه را در خیابان به گلوله بستند". او نمی دانست که تعداد کشته ها چقدر بوده. " صدها، هزار یا دو هزار نفر. نمی توانم دقیق بگویم. تقریبا تمام مردان روستای ما". ایتیسار و سورایا همچنان بی حرکت نشسته و به روبه رو خیره شده اند."

داعش زنان کوتشو را به عنوان غنیمت با خود به تل عفر آورد. نیروهای نظامی شهر را تحت کنترل خود گرفتندو این شهر حدود 100هزار نفر جمعیت دارد و اکثر آنها سنی های ترکمن هستند که در بین آنها افراط گرایان زیادی از داعش حمایت می کنند. از تل عفر جاده ای 74 کیلومتری به موسل، سنگرآنها درعراق راه می برد.

کشورهای اسلامی در فهرست فتح داعش

"ابوبکر البغدادی" در اوایل ژوئن امسال "خلافت "خود را اعلام کرد و از یک امپراطوری اسلامی در آینده نزدیک خبر داد. علاوه بر عراق و سوریه همه شهر های مسلمان باید فتح شوند. ترکیه نیز مانند شمال آفریقا شامل این برنامه می شود. این امپراطوری قرار است تا گرفتن اندولس یا همان اسپانیای فعلی و در نهایت همه دنیا پیش رود.

در تل عفر داعش همه دختران جوان باکره را به صف کرد. تروریست های داعش آنها را به دقت زیر نظر گرفتند. محمد توضیح داد: " همیشه همین کار را می کنند، مردم برای خرید دختران باکره پول بیشتری می دهند". از تمام منطقه حتی عربستان سعودی و بقیه شهرهای حاشیه خلیج فارس، خریدارانی به منطقه تحت کنترل داعش می آیند تا زنان ایزدی را خریداری کنند. مردان این زنان را می خرند تا آنها را به عنوان صیغه نگه داشته یا به عنوان برده در کارهای خانه به کار گیرند یا به تن فروشی مجبور کنند". در چهره عمر فرمانده پیشمرگه ها و سربازانش انزجار موج می زد. یکی از آنها مداما زیر لب می گوید: " وحشی ها" و سرش را تکان می دهد. " آنها چیزی جز وحشی نیستند، وحشی های کثیف".

یکی از دختران می گوید:" بعد از دو روز ما به عنوان غنایم جنگی بین مردان داعش تقسیم شدیم. گروه ما به خانه یکی از مبارزان ترکمن فرستاده شد که در فتح روستای ما دست داشت.

شارز می گوید:" در این پنج روز گروه ما برای انجام کارهای خانه از یک خانه به خانه دیگر فرستاده می شد. چیز دیگری که زنان ایزدی نمی توانستند درباره اش صحبت کنند تجاوز بود. طبق اظهارات زنان ایزدی دیگر که در چنگ خشونت داعش اسیر بودند، می دانیم که سوءاستفاده جنسی سیستماتیک یکی از اقدامات کثیف این گروه تروریستی است. یکی از زنان به نماینده سازمان حقوق بشر گفته است که او در عرض چند ساعت بیش از 30 بار مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

افراد غیر مسلمان در چشمال داعش هیچ روح و ارزشی به عنوان یک انسان ندارند. تنها وقتی که کودکی از یک پدر مسلمان به دنیا بیاید به نظر افراط گرایان داعش اتفاقی مثبت روی داده است. ایزدی ها باید فقط بین خود ازدواج کنند. افراط گرایان می خواهند زنان ایزدی را در اختیار داشته باشند تا دیگر کودکی ایزدی به دنیا نیاید.

علی آتالان نماینده کمپین ایزدی های آلمان می گوید:"داعش می خواهد ایزدی ها را نابود کند. آنها می خواهند فرهنگ و مذهب ما که قدمت آن 4000 سال است را کاملا از بین ببرند". او معتقد است، افراط گرایان دولت اسلامی عراق و شام از ایزدی ها می ترسند.
کد خبر: 127587

وب گردی

وب گردی