تهران – ایسکانیوز،پلاس+/ شنیده ها حاکی از آن است که عزت الله ضرغامی به زودی از جام جم خداحافظی خواهد کرد و محمد سرافراز جانشین او خواهد شد.

عزت الله ضرغامی که دوره دوم ریاست او بر سازمان صدا و سیما، با حکم مقام معظم رهبری از 16 آبان 88 آغاز شد، در شرایطی قرار است جای خود را به فرد دیگری بدهد که تنها ده روز دیگر از دوره 5 ساله ریاست او باقی مانده و مدت هاست درباره جانشین احتمالی او گمانه زنی می شود .

از بین گزینه هایی چون سید محمد حسینی ، محمد حسین صفار هرندی ، محمد سرافراز ،عبدالرضا رحمانی فضلی ،علی دارابی و غلامعلی حداد عادل که ماه هاست به عنوان گزینه های تصدی ریاست سازمان صدا و سیما از آن ها نام برده می شد، گویا دکتر محمد سرافراز جدی ترین گزینه جانشینی عزت الله ضرغامی است که بعد ازمراسم عزاداری عاشورا معرفی خواهد شد.

محمد سرافراز معاون برون مرزی صداوسیماست که راه‌اندازی شبکه های «العالم» و «پرس تی وی»و نیز ریاست بر شبکه«پرس تی وی»را در کارنامه کاری خود دارد و هم اکنون نیز عضو «شورای عالی فضای مجازی» است. وی با وجود حضور در رده های بالای مدیریتی صدا و سیما، حضور پر رنگی در اخبار رسانه ها ندارد اما شنیده ها حاکی از آن است که احتمالا او بر سازمان صدا و سیما ریاست خواهدکرد.

سید عزت‌الله ضرغامی با سابقه معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد در دوران وزارت علی لاریجانی و مصطفی میرسلیم، وارد صدا و سیما شد و به سمت معاونت صداوسیما در امور استان‌ها و حقوقی و امور مجلس در دوران ریاست لاریجانی رسید و از سوم خرداد ۱۳۸۳، به عنوان جانشین علی لاریجانی، به ریاست این سازمان رسید.

محمد سرافراز و یا هر کدام از جانشینان احتمالی ضرغامی، پنجمین رییس صدا و سیما بعد از انقلاب خواهد بود.صادق قطب زاده(58 تا 61)، محمد هاشمی(63 تا 73)، علی لاریجانی(73 تا 83) و عزت الله ضرغامی(83 تاکنون) چهار رییس صدا و سیما بعد از انقلاب بودند.البته صدا و سیما پیش از ریاست محمد هاشمی، دو سال هم با سرپرستی سید محمد موسوی خوئینی‌ها(61 تا 63) اداره شده است.

 
کد خبر: 127607

وب گردی

وب گردی