تهران-ایسکانیوز/پلاس+: دولت می گوید روابطی تعاملی با مجلس دارد . اما وزرایش در معرض استیضاح هستند و وزرات علوم همچنان با سرپرست اداره می شود . تیمور علی عسگری رابط پارلمانی و مشاور پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است نمایندگان بیشتر به سلیقه ها و افکار شخصی خودشان رجوع می کنند

این نماینده مجلس هفتم به ایسکانیوز گفت : اگربخواهیم  بحث  تعامل را از شروع فعالیت دولت، مورد بررسی قرار بدهیم باید گفت نحوه تعامل در ابتدا خیلی بهتر از حال حاضر بود، به علت اینکه پانزده وزیری که در ابتدا از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتند اکثرا با تعداد آرای بالا تایید شدند. اما درمورد جلسه رای اعتماد آقای نیلی باید گفت که رای شکننده ای بود. نباید فراموش کنیم که آقای محمود نیلی احمد آبادی فردی با تجربه و با بار علمی بالا برای این مملکت زحمت کشیدند و در هنگام فعالیتشان کمترین حاشیه را داشته اند.

او افزود : به اعتقاد من، یکسری مسائل از بیرون مجلس پیش می آید که نمی توان منکر تاثیرگذاری این اتفاقات شد و یکی از مهمترین اتفاقاتی که برای نمایندگان رخ می دهد این است که تعدادی اطلاعات، از ناحیه عوامل استفتائات اصولگرا صورت می گیرد و در قالب شبکه مجازی و پیامک ها ذهنیت نماینده ها را تشدید می کند.

مشاور پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام  در ادامه با اشاره به عدم رای اعتماد مجلس به نیلی گفت : نباید از یاد ببریم که فضای مجلس امروز با مجلس روز های اول انقلاب متفاوت است. نمایندگان بیشتر به سلیقه ها و افکار شخصی خودشان رجوع می کنند، در نتیجه من فکر می کنم که دولت مهمترین چاره اندیشی که باید در حوزه پارلمان صورت بدهد این است که از هر نماینده تحلیل جامعی داشته باشد. در واقع از هر کدام از نمایدگان یک تحلیل روان شناختی داشته باشد. من برداشتم این است که این اتفاق به نحوی، هم مجلس و هم دولت را هوشمند بکند تا با توکل به خدا برای مراحل بعد یک برنامه ریزی حساب شده برای تعامل بهتر دولت و مجلس فراهم بشود.

وی درباره افشاگری هایی که اخیرا در مجلس بدعت گذاری شده است  هم تصریح کرد : افشاگری در واقع اطلاع رسانی به معنی ارائه الگوی عملی نسبت به اصول و مسائلی مربوط به انقلاب و آرمان های امام و رهبری است. اما متاسفانه مسائلی که امروزه در مجلس به عنوان افشاگری مطرح می شود زیربنایی نبود. برای مثال موضوعی که در جلسه رای اعتماد اقای نیلی مطرح شد و افشاگری هایی که شد، یک نوع سطحی نگری  هایی بود که نمی توان به آنها استناد کرد.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد : اما عمده نگرانی من این است که ما در بعضی موارد در مباحث فرهنگی، سیاسی و اجتماعی قضاوت هایمان را از انصاف دور می کنیم. به نظر می رسد که قضاوت در افکار عمومی به ویژه در بین نخبگان مفتکر  بدون وابستگی به جناح های اصولگرا و اصلاح طلب یک سمت و سو دارد و این اتفاقاتی که در حوزه سیاست در بین نماینگان و وزرا پیش می آید سمت و سویی دیگر را پیش گرفته است.

علی عسگری با توجه به نزدیک شدن به قیام عاشورا و الگوبرداری سیاسیون کشور از  اخلاق سیاسی امام حسین (ع) تاکید کرد: قیام عاشورا بر دو پایه استوار است. خون و پیام. که به عقیده من امروزه باید فکر و ذهنمان را به پیام عاشورا معطوف کنیم. امام حسین حتی خودشان را درگیر بحث ظاهری امر به معروف و نهی از منکر نکردند، بلکه ریشه ظلم را که حکومت یزید باشد به عنوان یک هدف اصلی از پیشرو برداشتند.

او در ادامه اظهار کرد: ما می توانیم با دنبال کردن راه امام حسین در قیام عاشورا امنیت فقهی، فرهنگی و اخلاقی را برای طالبان فضیلت و امت اسلامی فراهم کنیم.
کد خبر: 127737

وب گردی

وب گردی