تهران-ایسکانیوز: با شروع ماه محرم، این ماه بر ادبیات فارسی در ایران سایه گسترده و شاید تمام فرهنگسراها و اماکن دولتی و رسمی، هر کدام به نوعی کارهای فرهنگی خود را معطوف به این تاریخ، ادامه می دهند و در عزای حسینی خود را شریک می کنند.

به گزارش خبرنگار ادبیات ایسکانیوز، در این هفته انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظّم رهبری ۴ کتاب را تخفیف به فروش رساند و البته این تخفیف هنوز ادامه دارد. از سوی دیگر مهمترین رویداد این هفته برگزاری انتخابات اتحادیه ناشران و کتاب فروشان بود. گزارشی از این دو رویداد و دیگر رویدادهای مهم این هفته در ادامه مطلب آمده است.

همزمان با فرا رسیدن ایام ماه محرم انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظّم رهبری(مدّظلّه‌العالی) ۴ کتاب با عنوان‌های «آفتاب در مصاف علل و ابعاد حادثه‌ی عاشورا»، «چهار گفتار در تبیین زمینه‌ها، علل، و آثار حادثه‌ی عاشورا»، «۷۲ سخن عاشورایی گزیده‌ای از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی» و « درسهای عاشورا از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی» را به مدت ۱۰ روز تا  تاریخ ۱۳ آبان ۹۳ با ۳۰ درصد تخفیف در دسترس علاقه‏‌مندان قرار می‌دهد.

همزمان با دومین روز از ماه محرم، انتشارات فصل پنجم، چهارمین چاپ از مجموعه شعر «جامه دران» سروده سعید بیابانکی را روانه بازار کتاب کرد.

 انتخابات اتحادیه ناشران و کتابفروشان

دور اول انتخابات ناشران و کتابفروشان تهران از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح امروز تا ساعت  16 امروز دوشنبه 5 آبان  برگزار شد.
از مجموع 1025 عضو اتحادیه، 409 نفر در این انتخابات مشارکت کردند و در نتیجه انتخابات از حد نصاب فراتر رفت و نتایج آن به شرح زیر اعلام شد:
1 محمود آموزگار با 251 رای
2 محمدرضا توکل صدیقی با 226 رای
3 مسعود پایدار داریان با 196 رای
4 محمد مهدی فخری زاده با 193 رای
5 هومان حسن پور با  190 رای
6 فتح الله فروغی دهکردی با 181 رای
7 یحیی دهقانی ب ا  171 رای به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره انتخابت شدند.

همچنین مرتضی احمد آخوندی با 168 رای، فرهاد تیمور زاده با 167 رای و زهره حسین زادگان با 157 رای به عنوان سه عضو علی البدل هیئت مدیره انتخاب شدند.

از سوی دیگر سید عباس حسینی نیک با 213 رای به عنوان بازرس اصلی و مهدی صادقی صادق آبادی با 88 رای به عنوان بازرس علی البدل انتخابات شدند.

بر اساس این گزارش به زودی و در اولین جلسه اعضای جدید هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، رئیس ، نواب رئیس، دبیر و خزانه دار و دبیر این اتحادیه انتخاب و معرفی خواهند شد.

احمدرضا احمدی بعد دو هفته بهبود یافت

احمدرضا احمدی، شاعر مطرح کشورمان که شامگاه شنبه ۲۶ مهرماه به دلیل مشکلات تنفسی و ریوی و وخامت حال عمومی‌اش با انتقال به بیمارستان آتیه و در بخش پُست CCU این بیمارستان بستری شده بود، بهبودی نسبی خود را بازیافت.

اوضاع نشر در هفته گذشته

شب غول‌ها»، دومین جلد از مجموعه«پارک وحشت»نوشته آر.ال.استاین با ترجمه شهره نورصالحی یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین آثار در ژانر وحشت است که به چاپ رسید

تازه ترین رمان فریبا کلهر برای مخاطبان نوجوان با عنوان «ولادیمیر می‌گوید» از سوی نشر فریبا منتشر شد.

کلهر در این رمان که چهارمین رمان از مجموعه رمان‌های نوجوانانه وی است به سراغ روایت داستانی در فضای خارج از ایران رفته است. وی در این رمان راوی را پسربچه‌ای قرار داده است که به همراه مادرش در کانادا زندگی می‌کند و در شیوه سنتی زندگی آنها  مادر مجبور به ساختن گردن‌بندهای خاصی برای امرار معاش است.

همچنین در بازار نشر کتاب «کالسکه» نوشته فریده خلعتبری با تصاویری از ژیلا هدایی، برای نخستین بار به عنوان یکی از پنج کتاب برتر فهرست کتابخانه مونیخ ثبت شد.

از سوی دیگر این کتاب شامل تمامی اشعار آئینی بیابانکی است که در سال‌های اخیر و در مجموعه‌های گوناگون منتشر شده است و او در این کتاب آنها ار در کنار هم در یک مجموعه گردآوری کرده است.

مدیر انتشارات سفیر اردهال از چاپ ترکیب‌بند 300 بندی «سیصد بند در مرثیه» اثر حاج میرزا مهدی شکوهی در ایام محرم امسال خبر داد از سوی دیگر سرانجام و پس از دو سال، «اقلیم هشتم» که به زندگی شیخ شهاب‌الدین سهروردی می‌پردازد، در قالب طرح رمان نوجوان کانون پرورش فکری منتشر می‌شود، این اثر توسط محسن هجری نوشته شده است.

در نمایشگاه کتاب بلگراد که ازجمله نمایشگاه های قدیمی کتاب دراروپا به شمارمی رود، ۸۹۷ ناشر از ۲۰ کشور آثار خود را جهت نمایش عرضه می کنند. موسسه نمایشگاه های فرهنگی هم به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در این نمایشگاه حضور یافته است.
کد خبر: 127817

وب گردی

وب گردی