تهران.ایسکانیوز-بازار/ وسیله ای که برای هر قشری مدام مورد استفاده قرار می گیرد کیف است. حال افراد بر اساس جایگاه اجتماعی خود هر کدام کیف های متفاوتی را انتخاب می کنند. طبعا با آمدن ماه مهر دانشجویان و دانش آموزان به سراغ کوله پشتی می روند و آقایان کارمند از کیف های دستی استفاده می کنند. در این میان برخی از بانوان فقط طرفدار کیف های مجلسی هستند. یادتان باشد که کیف یکی از آن وسائلی است که تنوع بالا در آن بیداد می کند پس در این گزارش سعی داریم تا شما را با انواع کیف ها و کاربردشان آشنا کنیم.

دقت در انتخاب کوله پشتی
OFF304-w
کوله پشتی بهترین نوع کیف برای دانش آموزان و دانش جویان است اما اگر غیر استاندارد نباشند ممکن است به ستون فقرات آسیب وارد کنند. ما به شما پیشنهاد می کنیم به سراغ کوله پشتی هایی بروید که یک دور کمری دارند چرا که موجب می شود که دانش آموزان فشار کمتری را تحمل کند.
در خرید کوله پشتی باید به حجم، وزن، نوع و طرح آن توجه داشته باشید. اغلب کوله پشتی ها را براساس حجم آنها که بر حسب لیتر ارزیابی می شود، طبقه بندی می کنند. کوله پشتی هایی از بیست تا صد لیتر در بازار یافت می شوند. به طور مثال بدیهی است که حجم کوله پشتی کوه نورد باید متناسب با مدت برنامه انتخاب شود. ممکن است برای اجرای برنامه ای یک روزه کوله پشتی به حجم 30 لیتر به خوبی پاسخ گوی نیاز کوه نورد باشد، در صورتی که برای اجرای برنامه ای چهار روزه باید از کوله پشتی با حجم بیشتر استفاده کرد.
از سوی دیگر وزن امر مهمی در انتخاب کیف است. وزن کوله پشتی به تنهایی از اهمیت بالایی برخوردار است. در حقیقت هر چه حجم کوله پشتی بیشتر باشد وزن آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. اما دو عامل مهم دیگر هم در وزن کوله پشتی اثر گذار است. یکی نوع طراحی کوله پشتی و دیگری جنس موادی که اجزای کوله پشتی از آن ساخته می شوند. هم اکنون در بازار دو نوع کوله پشتی یافت می شوند که یک نوع از این کوله پشتی ها جنبه عمومی دارند و برای استفاده در برنامه های عمومی کوه نوردی طراحی شده اند و نوع دیگر کوله پشتی هایی که برای استفاده در برنامه های خاص مثل سنگ نوردی، یخ نوردی یا اسکی طراحی شده اند. کوله پشتی های نوع دوم کیف های سبک و پارچه ای است که بیشتر مورد استفاده دانش آموزان قرار می گیرد.
قیمت این کیف ها از 30 هزار تومان شروع می شود اما کیف های کوه نوردی اغلب از 80 هزار تومان و کیف های لپ تاپ از 100 هزار تومان شروع می شوند.

انواع کیف های چرمی
download (4)

کیف های چرمی انواع مختلفی دارند اعم از کیف اداری، کیف دستی و کیف لوازم آرایش که با قیمت های گوناگون در نمایندگی های فروش لازم چرمی به فروش می روند. باید توجه داشته باشید که کیف های چرمی بی نهایت به مراقبت احتیاج دارند. یادتان باشد که گرد و غبار و کثیفی کیف را با یک اسفنج نرم پاک کنید. سعی نکنید لکه های خیلی عمیق یا لکه هایی که به سختی پاک می شوند را کاملا برطرف کنید. با دور نگه داشتن کیف خود از رطوبت زیاد آن را از خطر متورم شدن و یا کپک زدگی جلوگیری کنید. همچنین از زدن عطر و اسپری به صورت مستقیم بر روی کیف خود جدا خودداری کنید. از تابش مستقیم آفتاب به مدت طولانی هم جلگیری کنید. قیمت کیف های چرمی از 70 هزار تومان که در حقیقت کیف های کوچک لوازم آرایش هستند، شروع می شود. همچنین کیف های اداری که طبعا قیمت بالاتری دارند، از 300هزار تومان شروع می شوند.
کد خبر: 127822

وب گردی

وب گردی