تهران-ایسکانیوز،پلاس+/  خبر در علم رسانه یک کالای فاسد شدنی است؛ برای همین روزنامه‌ی دیروز هیچ ارزشی ندارد و تنها به درد سبزی پاک کردن و یا پاک کردن شیشه‌ها می‌خورد! این قضیه در مورد رادیو و تلویزیون هم صدق می‌کند؛ زیرا خبرنگاران در خبر فقط «امروز» را مد نظر دارند. اما تلاش ما در مطالب «پارسال همین امروز» این است که این زاویه نگاه را تغییر دهیم و خبر را با دید «فرایند محور» مورد بررسی قرار دهیم. به همین دلیل هر روز سراغ خبرهای پارسال می‌رویم تا دریابیم چقدر از وعده‌های مسئولین، قول‌های داده شده و خبرهای منتشر شده تا امسال تحقق یافته است. برخی از خبرها در روز انتشار، بسیار دور از ذهن بود اما امروز دست یافتنی است؛ برخی از اخبار پارسال در تاریک خانه‌ی ادارات و اذهان حاک می‌خورد و برخی دیگر در حال طی کردن روند اجرایی هستند. ما در صفحه‌ی گزارش‌های «پارسال همین امروز» تلاش داریم به پرونده‌های پارسال سرک بکشیم تا دریابیم در طول یک سال گذشته دنیا چقدر تغییر کرده است. برای بررسی تحقق خبرهای پارسال با مسئولین و کسانی که خبر به آنها مربوط بوده تماس خواهیم گرفت تا تحقق یافتن وعده‌ها و دستورهای سال گذشته را مورد سئوال قرار دهیم.

 

وزارت ورزش از گمانه زنی تا ثبات

godarzi-m


 

پارسال همین امروز بود که  وزارت ورزش  با سرپرستی محمد شریعتمداری اداره میشد و مشخص نبود  که آیا خود او وزارتخانه را در نهایت اداره خواهد کرد یا فرد دیگری این سمت را بر عهده خواهد گرفت. شریعتمداری در ارتباط با سوالی که آیا وی به عنوان گزینه نهایی این وزارت خانه به مجلس معرفی می شود اعلام کرده بود که، در فرایند معرفی وزار به مجلس شورای اسلامی هرگاه اختلاف نظری به وجود بیاید دولت موظف است فردی را به عنوان سرپرست معرفی کند، که محیط اداری انجا را به لحاظ قانونی اداره کند. موضوع بررسی شرایط احراز صلاحیت اشخاصی که شرایط معرفی دارند، در حال بررسی است و هرگاه این لیست نهایی شد فرد مورد نظر معرفی خواهد شد. اماپارسال همین امروز بود که رسانه ها عکسی از محمد دادکان را به همراه شریعتمداری منتشر کردند و گمانه زنی کردند او برای وزارت معرفی خواهد شد با این حال شریعتمداری گفت :  چند نفر از همه اساتید و بزرگانی که در موضوع ورزش دارای جایگاه هستند، در جلسه اول که به وزارت ورزش رفتم حضور پیدا کردند تا از نظرات مشورتی آنها استفاده کنیم. آقای دادکان نیز در همین چارچوب بنده را همراهی کردند. فعلا نیز من فقط به عنوان سرپرست در خدمت آن وزارت خانه هستم و در این مدت کار را با استحکام ادامه می‌دهم.پس از همه گمانه زنی ها گودرزی به مجلس معرفی شد او چهارمین وزیر پیشنهادی بود که پس از آن که مجلس شورای اسلامی به مسعود سلطانی فر، رضا صالحی امیری و نصرالله سجادی، بعنوان وزیر ورزش و جوانان رأی اعتماد نداد، به معرفی شد و حالا نزدیک به یکسال است که مسولیت وزارت ورزش و جوانان را به عهده دارد .

کاهش تصادفات جاده ای

images (6)


 

پارسال همین امروز بود که مهران قربانی مدیر کل ایمنی وزارت راه و شهرسازی، گفت: ریسک‌پذیری بالای رانندگان عامل اصلی در تصادفات جاده‌ای است و طی 10 سال گذشته آمار تلفات در حال افزایش و سپس کاهش بوده است، او با ابراز نگرانی از آمار تصادفات جاده ای گفت :  آمار تلفات جاده‌ای در کشور امسال با یک کاهش بلندمدت به آمار 10 سال پیش بازگشته است.قربانی همچنین با گلایه از نبود تخصیص بودجه کافی گفت : از ابتدای بهمن‌ماه 84 این شناسایی شروع شده و 9 روش برای این شناسایی وجود دارد، در سال 91 تعداد 590 نقطه پرحادثه رفع و اصلاح شد و جهت اجرا 5000 میلیارد تومان نیاز بود که از محل منابع عمومی در قالب طرح‌های مهر ماندگار تنها 600 میلیارد ریال به سازمان ابلاغ شد. اما همین چند روز پیش بود که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد امسال نسبت به سال گذشته آمار تصادفات به شدت كاهش يافته و اين امر نشان از مهيا بودن بسترهاي لازم و توجه مسئولان به بحث راه و راهداري است. مسوولان وزارت راه گفتند  شناسايي نقاط پرحادثه و رفع مشكلات اين نقاط و ارائه آمار دقيق و تفكيك شده‌ در زمينه ميزان تصادفات درون و برون شهري و راه‌ هاي روستايي مي تواند در كاهش تصادفات درون شهري و برون شهري نقش بسزايي داشته باشد  و این امر یکی از برنامه های مورد توجه این وزارت خانه است
کد خبر: 127856

وب گردی

وب گردی