ایسکانیوز: به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه، گروه داعش ۲۵ کودک دانش‌آموز اهل کوبانی را که پنج ماه پیش به گروگان گرفته بود روز چهارشنبه آزاد کرده است.
به گزارش الجزیره، این کودکان آخرین دسته از ۱۵۰ دانش‌آموزی هستند که داعش آنها را در ماه مه—اردیبهشت گذشته- در مسیر حلب به کوبانی گروگان گرفته بود.
این دانش‌آموزان سیزده و چهارده ساله هنگام بازگشت از محل مدرسه خود در شهر حلب به دست نیروهای داعش اسیر شدند اما اکثر آنها پیش از این فرار کرده یا آزاد شده بودند.

در همین حال گزارش ها از درگیری های کوبانی حاکی از آن است در حالی که اعضای ارتش آزاد سوریه از طریق خاک ترکیه وارد سوریه شدند تا به کمک نیروهای مدافع کرد در کوبانی بروند، درگیری‌ها بین اعضای داعش و مدافعان کرد در دو منطقه صناعه و جمارک در کوبانی از سر گرفته شد.
این در حالی است که فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی اعلام کرد که این نیروها 14 حمله را به مواضع داعش طی دو روز گذشته انجام داده‌اند.

این در حالیست که شمار جنگجویان خارجی در سوریه و انواع کشورهایی که از آن می‌آیند در سال‌های اخیر بی‌سابقه افزایش یافته است.

شبکه ان‌بی‌سی از قول «راندی بلیک» از مشاوران ارشد امنیت ملی آمریکا، در جریان یک سخنرانی آورده است که شمار افرادی که به سوریه می‌روند (جنگجویان خارجی) بیشتر از آن چیزی است که ما در افغانستان شاهد آن بودیم.
بلیک در کنفرانس سالیانه موسسه بین‌المللی روسای پلیس، در آمریکا، افزوده است : افزایش شمار جنگجویان خارجی بیشتر از افغانستان، یمن، سومالی، عراق و هرچیزی که در ده سال گذشته دیده‌ایم، است.
جه جانسون، وزیر امنیت داخلی ایالات متحده، نیز طی دیداری از کانادا در یک سخنرانی، گفته است نزدیک به ۱۲ هزار نفر از کشورهای مختلف جهان، طی سه سال گذشته به سوریه رفته‌اند تا در جنگ داخلی آن شرکت کرده و به گروه‌هایی، از جمله «داعش» بپیوندند.

 
کد خبر: 127891

وب گردی

وب گردی