تهران-ایسکانیوز: بر اساس آمار رسمی وزارت حج عربستان، یک سوم آمار حجاج امسال به مردم این کشور اختصاص یافت و پس از آن کشورهای اندونزی، پاکستان، هند، بنگلادش، ترکیه، نیجریه، مصر و ایران بیشتر آمار را در میان ۱۶۳ ملیت جهان به خود اختصاص دادند.


حجاج بیت‌الله‌الحرام که از کشورهای خارجی در موسم حج امسال شرکت کردند، یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۵۳ نفر اعلام شده بود که از ۱۶۳ ملیت از مناطق مختلف جهان به سرزمین وحی مشرف شده بودند و ۵۵ درصد حجاج، مرد و ۴۵ درصد زن بوده‌اند.
بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی وزارت حج عربستان، این کشور با اعزام ۶۹۶ هزار و ۱۸۵ نفر، یک سوم آمار زائران جهان اسلام را به خود اختصاص داد.


5416c3383bca4
با توجه به مصوبه دولت عربستان، آمار حجاج این کشور باید 100هزار نفر باشد، اما آمار رسمی وزارت حج این کشور در چند سال گذشته نشان می‌دهد که عربستان در عمل به این قانون توجه نکرده  و این قانون فقط برای سایر کشور‌ها اجرایی می‌شود.
در حج امسال اندونزی با ۱۷۳ هزار و ۲۹۳ نفر، پاکستان با ۱۴۷ هزار نفر، هند با ۱۴۰ هزار نفر، بنگلادش با ۹۹ هزار و ۳۸۹ نفر، ترکیه با ۷۱ هزار و ۵۷۵ نفر، نیجریه با ۷۶ هزار و ۷۲۲ نفر، مصر با ۶۸ هزار و ۷۴۹ نفر و ایران با ۶۴ هزار و ۵۳۴ نفر بیشترین  آمار اعزام را به حج تمتع داشتند.
همچنین الجزایر با ۲۸ هزار و ۵۴۳ نفر، مغرب با ۲۶ هزار و ۷۹۰ نفر، عراق با ۲۶ هزار و ۲۵۹ نفر، سودان با ۲۵ هزار و ۷۱۹ نفر، افغانستان با ۲۴ هزار و ۶۶۴ نفر، مالزی با ۲۳ هزار و ۷۸۹ نفر یمن با ۱۹ هزار و ۳۶۰ نفر، انگلیس با ۱۷ هزار و ۱۲۰ نفر، عمان و کویت در مجموع با ۱۶ هزار نفر، روسیه با ۱۶ هزار و ۷۲۹ نفر، چین با ۱۴ هزار و ۷۵۳ نفر و نیجر با ۱۳ هزار و ۵۵ نفر از جمله کشورهای هستند که بیشتر آمار اعزام را داشته‌اند.


6587711320514547
اما تایلند با ۱۰ هزار و ۶۴۴ نفر، فرانسه با ۱۰ هزار و ۴۷ نفر، سنگال با ۱۰ هزار و ۵۸۱ نفر، آمریکا با ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر، اردن با ۱۰ هزار نفر، سوریه با ۹ هزار و ۱۸۵ نفر، مالی با ۹ هزار و ۲۴۳ نفر، تونس با ۸ هزار و ۸۹۵ نفر، اتیوپی با ۸ هزار و ۲۵۵ نفر، سومالی با ۷ هزار و ۱۴۲ نفر، فلسطین با ۷ هزار و ۷۶۵ نفر، لیبی با ۶ هزار و ۱۲۳ نفر و امارات با ۶ هزار و ۴۷۱ نفر، فیلیپین با ۶ هزار و ۷۷۹ نفر در رتبه سوم اعزام قرار گرفته بودند.



yavar


کد خبر: 127908

وب گردی

وب گردی