تهران-ایسکانیوز/ ایسکاپلاس+: ورود گردشگر های اروپایی به کشور، به ویژه استان اصفهان با توجه به اتفاقات اخیر، نگرانی هایی را در مورد نوع تفکر آنها در مورد ایران با خود به همراه داشته است. برای آگاهی از وضعیت و جوی که می تواند بر حضور مداوم و مجدد گردشگران خارجی به کشور تاثیر گذار باشد با عباس اسدی، استاد ارتباطات گفت و گویی داشته ایم تا تحلیل ایشان را در مورد میزان تاثیر جو حاکم از اسیدپاشی در اصفهان بر گردشگران جویا شویم.

دکتر عباس اسدی درباره تاثیر مشکلاتی که در هر کشوری برای گردشگرهای خارجی می تواند وجود داشته باشد گفت:  توریست هایی که وارد کشور شده اند تحت تاثیر جو حاکم در اصفهان و استرس مردم  که ناشی از ماجرای اسیدپاشی است قرار می گیرند اما این تاثیر انقدر نیست که آنها را از کشورفراری بدهد باید در نظر داشته باشیم که هر شخص یا گروهی برای گردشگری وارد هر کشوری می شود با یک سری از این مشکلات رو به رو می شود. تنها کشور ما نیست که ناهنجاری های اجتماعی داشته باشد. بنابراین  این ماجرا  باعث نمی شود که گردشگری در هر کشوری مختل سده  و کسی وارد کشور های دیگر نشود.

او با اشاره به اینکه برخی از جزایر توریستی در دنیا حتی با بمب گذاری هم روبرو بوده اند اما باز هم صنعت توریسم آنها فعال است گفت : اتفاقا زمانی که گردشگرها وارد ایران می شوند نظرشان نسبت به ایران تغییر می کند و آن ذهنیتی که رسانه های خارجی درمورد ایران ساخته اند از بین می رود. ورود آنها به شکور ما سبب  می شود تا ایران واقعی را به دور از تحلیل های مغرضانه بشناسند .

اسدی درمورد تاثیر اخبار رسانه ها بر ذهنیت گردشگران ادامه داد: این نکته را نباید فراموش کرد که کسانی که از اروپا می آیند تنها به رسانه های تصویری توجه نمی کنند و علاوه بر رسانه های تصویری به کتاب ، روزنامه و مجلات گردشگری هم مراجعه می کنند. من در سفر اخیرم به فرانسه -زمانی که در مسیر برگشت به ایران بودم - با عده ای از فرانسویان همراهشدم که آنها هیچ ذهنیت منفی ای از ایران نداشتند. اما نمی شود منکر این واقعیت شد که کشور ما در مورد تبلیغات گردشگری کمی ضعیف عمل کرده و باید درباره این مهم برنامه ریزی های هدفمندتری انجام شود.

این استاد دانشگاه در ادامه برای احساس امنیت بیشتر گردشگران افزود: نباید اخبار  دروغ و اطلاعاتی که اساس و پایه ای ندارد را در کشور رواج دهیم. به نظر من برای جذب گردشگر  تنها رسانه ها تاثیرگذار نیستند.  به عنوان مثال می توانیم از مجموعه پوسترهای معرفی کشورمان در نمایندگی های ایران درکشور های دیگر استفاده کنیم یا در ارگانها و نهادهایی  مثل یونسکو و سازمان ملل با عکاسی موضوعی و پوسترهای کلامی  برای معرفی بهتر کشورمان سود ببریم .

o - asadi
کد خبر: 127922

وب گردی

وب گردی