ایسکانیوز: به دنبال دستور ارتش مصر برای تخلیه مناطق مرزی با نوار غزه به منظور اجرای طرح ایجاد یک منطقه حائل صدها مصری ساکن آن مناطق روز چهارشنبه خانه‌های خود را ترک کرده اند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس ، ساکنان شهر مرزی رفح تاکنون ۶۲ خانه از حدود ۸۰۰ واحد مسکونی را به ارتش تحویل داده‌اند.
در پی حمله هفته گذشته به یک پاسگاه ارتش مصر در نزدیکی شهرک «شیخ زوید» که ۳۱ کشته برجا گذاشت ارتش مصر تصمیم به ایجاد منطقه حائل به طول ۱۳ کیلومتر و پهنای ۵۰۰ مترگرفت. دولت مصر وضعیت فوق‌العاده سه ماهه اعلام کرد و گذرگاه غزه را بطور نامحدود بست.
این در حالی است که شبکه الجزیره آورده است که مقامات مصر اعلام کرده اند که در صورتی که ساکنان منطقه داوطلبانه منطقه را ترک نکنند با استفاده از زور و ابزارهای قانونی با آنها برخورد خواهد شد.
جمعیت ساکن در آن مناطق حدود ۱۰ هزار نفر برآورد می‌شود. آنها و نیز شاهدان عینی می‌گویند تانک‌ها و خودروهای زرهی ارتش، رفح را محاصره کرده و بولدوزرها آماده تخریب ساختمان‌ها هستند.
ارتش از زمانی که «محمد مرسی» رئیس جمهور پیشین مصر را بر کنار کرد، بر حملات خود در شمال صحرای سینا افزوده است. مهندسان ارتش صدها تونل مخفی قاچاق را مسدود یا منهدم کرده‌اند؛ با این حال مقامات نظامی مصر بر این باورند که هنوز تعدادی از تونل‌ها باقی مانده‌اند که این موضوع امنیت ملی را تهدید می‌کند.

 
کد خبر: 128020

وب گردی

وب گردی