تهران-ایسکانیوز: مراسم بزرگداشت دهه ریاضیات در دانشگاه آزاد اسلامی اراک با حضور دکتر علیرضا نظام‌آبادی سرپرست و دبیر هیأت امنای استان مرکزی ، دکتر شاهورانی نماینده تام‌الاختیار رییس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان و جمعی ازدبیران، اساتید ریاضی ، دانشجویان کارشناسی وکارشناسی ارشد ریاضی در تالار ولایت مجتمع قائم مقام فراهانی واحد اراک برگزار شد.

گفتنی است دهه ریاضی هر سال از اول آبان تا دهم آبان ماه در دانشگاه‌های کشور با هدف معرفی این علم به تمام مردم کشور برگزار می‌شود. دکتر علیرضا نظام آبادی سرپرست واحد اراک و دبیر هیأت امنای استان مرکزی در حاشیه این مراسم گفت: «ریاضیات به عنوان یک درس اصلی است که داشتن درک درست از آن در آینده ی تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان و طبعاً پیشرفت علمی کشور نقش مهمی دارد».

bd05092_
دبیر هیأت امنای استان مرکزی با بیان اینکه کلیه مفاهیم ریاضی با زندگی روزمره ، سایر علوم و زندگی علمی آینده ی دانش آموزان و دانشجویان مرتبط است، افزود: دروس پایه شبیه ریاضیات باعث باز شدن ذهن دانشجویان شده و منجر به تحلیل وآنالیز بهتر مسئل زندگی می‌شود.
دکتر احمد شاهورانی نماینده تام‌الاختیار رییس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان با بیان اهمیت و توجه به ریاضی و آموزش آن در سطوح مختلف مدرسهای و دانشگاهی اظهار کرد: بیان فرصتها و چالشهای موجود درخصوص آموزش ریاضی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و تبیین اصول و مبانی برنامه درسی مدرسهای توجه به اصلاح برنامه درس ریاضی در سیستم نظام آموزشی کشور را ضروری دانستند .
ایشان با توصیه به دبیران و اساتید ریاضی در مدارس و دانشگاهها به رویکردهای نوین در آموزش ریاضی اشاره کردند و افزودند: برنامهریزی برای عمومی کردن ریاضی و روشهایی برای جذاب کردن محتوای ریاضی برای فراگیری در کنار کاربردی نمودن محتوا در رابطه با مسائل دنیای واقعی و ارائه ایدههایی در جهت پرورش خلاقیت دانش آموزان و نیز تدوین برنامه درس ریاضی بومی که اصول و عقاید فرهنگی در آن مورد توجه قرار گرفته باشد را در اولویت آموزشی قرار دهند.
دکتر شاهورانی در ادامه به بررسی ارتباط نزدیک بین ریاضیات مدرسهای و دروس دانشگاهی پرداختند و تأکیدکردند: آموزگاران ودبیران نقش به سزایی در شکلگیری ساختار تفکر منطقی جامعه دارند . لذا اهمیت این موضوع را به معلمان و دبیران ریاضی استان مرکزی خاطر نشان نمودند .
شایان ذکر است در پایان جلسه دکتر شاهورانی به سؤالات مطرح شده توسط معلمین در ارتباط با محتوای کتب جدیدالتألیف و مشکلات تدریس آن درخصوص زمان تخصیص داده شده به هر درس را پاسخ دادند.

 
کد خبر: 128134

وب گردی

وب گردی