تهران-ایسکانیوز: آیا پولدارها علاقه مند به تحصیلات عالیه هستند و یا ترجیح می‌دهند دود چراغ را برای فقرا بگذارند و در حرفه‌ی ثروتمندی خود بمانند؟! بر اساس سرشماری جهانی، دو سوم از میلیاردرهای جهان دارای مدرک دانشگاهی هستند و این جمله به این معناست که حتی در کشورهایی که سطح تحصیلات پایین است میلیاردرها تمایل دارند که وارد دانشگاه شوند.

بر اساس گزارش بی بی سی در انگلستان از هر 5 میلیاردر 4 نفر تحصیلات عالیه دارند و شاید این اطلاعات پایانی برای جمله‌ی کلیشه‌ای علم بهتر است یا ثروت باشد. در حقیقت این سرشماری که توسط یک گروه بانکی در سوئیس و یک شرکت اطلاعات مالی سنگاپوری تهیه شده است نشان داد که تحصیلات می‌تواند باعث افزایش بینش در مورد کسب و کار شود و در آینده ثروت را برای فرد به ارمغان آورد.

برای انجام این بررسی اطلاعات بیش از 2300 میلیاردر مورد مطالعه قرار گرفت و نتایج به دست آمده تصور غالبی که ثروتمندان را افراد بی سوادی می‌داند را رد کرد.  این پژوهش نشان داد که بیشتر ثروتمندان تا مقطع کارشناسی ارشد تحصیلات خود را ادامه داده‌اند و از هر 10 نفر آنها یک نفر مدرک دکترا دارد.

دانشگاه پنسیلوانیا مقصد اول میلیاردرهاست

این مطالعه نشان داد ثروتمندان جهان یعنی کسانی که به طور متوسط دارایی آنها بیش از 620 میلیون دلار است در معتبرترین دانشگاه‌های دنیا هم تحصیل کرده‌اند. جغرافیای تحصیلات ثروتمندان نشان داد که آمریکا مقصد اولیه ثروتمندان برای تحصیل است. دانشگاه پنسیلوانیا بیش از هر دانشگاه دیگری برای پولدارها جذاب است و پس از آن هاروارد، بیل، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، پرینستون، کرنل و استانفورد قرار دارد.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

جالب است بدانید که بیشترمیلیاردهای دنیا هم در رشته‌های مالی و بانکی تحصیل کرده‌اند؛ جایی که ارزش پول به خوبی فهمیده می‌شود.گرچه دانشگاه پنسیلوانیا بیشترین میلیاردرهای دنیا را در خود جای داده است اما شواهدی هم وجود دارد که ممکن است این دانشگاه به زودی رتبه نخست خود را از دست بدهد. دانشگاه بمبئی هم رتبه 9 جدول را از آن خود کرده است؛ کشوری که در آن فقر بیداد می‌کند. برخلاف چیزی که در وهله اول ممکن است به ذهن برسد آکسفورد و کمبریج در لیست 10 دانشگاه میلیاردرها جایی ندارد و دانشگاه اقتصاد لندن تنها دانشگاه بریتانیایی این لیست است که در رتبه 10 قرار دارد و دانشگاه دولتی مسکو هم در رتبه 11. البته ممکن است تصور کنید که آمریکایی‌ها ثروتمند در دانشگاه‌های این کشور تحصیل می‌کنند اما این تحقیق نشان داد که بیش از یک چهارم جمعیت میلیاردرهای دانشگاه‌های آمریکایی از کشورهای دیگر آمده‌اند و 39% آنها مهاجر هستند. البته بد نیست اشاره کنیم که سن متوسط ثروتمندهای جهان 63 سال است و آنها حدود 4 دهه پیش مدرک دانشگاهی خود را گرفته‌اند. پروفسور فوریدی در مورد نتایج این پژوهش گفت:« تحصیلات عالیه یکی از اسرار بزرگ ثروتمندان است و دانشگاه می‌تواند بازیگران آینده اقتصاد جهان را به خوبی تربیت کند».
کد خبر: 128233

وب گردی

وب گردی