تهران-ایسکانیوز: بر اساس اعلام مشاور معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش، آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در سال 97 حذف خواهد شد. خبر حذف کنکور در شرایطی عنوان می‌شود که سال‌هاست مسئولین وعده آن را داده‌اند؛ وعده‌هایی که هنوز هم به طور کامل عملیاتی نشده است.


محسن حسینی ارسنجانی، امروز در همایش مشاوره تحصیلی با حضور دانش‌آموزان  استان بوشهر با اشاره به اینکه حذف کنکور مصوب شده است اما باید زیرساخت‌های لازم آن فراهم شود گفت:« حذف کنکور سراسری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیازمند ایجاد زیر ساخت‌های لازم و مناسب طربق مصوبه کارگروه کنکور است. براساس مصوبه کارگروه کنکور، آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید درسال 97 حذف و داوطلبان براساس سوابق تحصیلی در دانشگاهها پذیرفته شوند که برای تحقق این مصوبه باید زیرساخت‌های لازم درکشور مهیا شود».


کنکور برای رشته‌های پر طرفدار پابرجاست


در حالی که دغدغه‌ی این غول بزرگ از سال‌های اول دبستان با فرزندان و خانواده‌هاست به نظر می‌رسد هنوز برای حذف کامل آن برنامه‌های منسجمی صورت نگرفته است. مشاور معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود:«با حذف کنکور سراسری، سوابق تحصیلی دانش آموزان برای ورود آنها به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی محاسبه می‌شود که در صورت تحقق این مهم، جایگاه آموزش و پرورش ارتقا می‌یابد. درصورتی که مصوبه حذف کنکور محقق شود 15 درصد کنکور برای رشته‌های پرطرفدار مانند مهندسی و پزشکی باقی می‌ماند». با توجه به این گفته باید انتظار داشت در سال‌های آتی هم تب رقابت در رشته‌های محبوب همچنان به قوت خود باقی بماند.


همچنین ارسنجانی در زمینه سوابق تحصیلی و تاثیر 25 درصدی آن در کنکور گفت:«استفاده از ضریب 25 درصد سوابق تحصیلی سبب می‌شود دانش آموزانی که تغییر رشته می‌دهند، نتوانند از سوابق تحصیلی خود به شکل کامل استفاده کنند بنابراین دانش آموزانی موفق هستند که در یک رشته از سال اول دبیرستان تا سال‌های بعد بتوانند ادامه تحصیل دهند».


کد خبر: 128321

وب گردی

وب گردی