تهران –ایسکانیوز: مدیر اتحادیه سراسری شرکتهای تعاونی مسکن کارکنان دولت گفت : براساس سند چشم انداز 1404 ، بخش تعاون باید 50 درصد، مسکن کشور را تأمین کند و این مهم با حمایت وزارت راه و شهرسازی دراجرای این پروژه ها، تحقق می یابد .

گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون مرکزی ، اسماعیل خاکفرجی افزود: تعاونی های مسکن 37 درصد مسکن کشور را تامین می کنند و تا مرحله دست یابی به هدف سند چشم انداز ، تلاش جدی باید صورت گیرد .

این مقام مسئول افزود : اقدامات حمایتی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در قالب واگذاری ها و برون سپاری ها از حالت شعار خارج شده و شکل اجرایی به خود گرفته است .

خاکفرجی در خصوص نحوه عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به بخش تعاون، گفت:حمایت های این وزارت خانه از بخش تعاون انجام شده، اما نتایج مورد نظر تاکنون حاصل نشده است.

وی تاکید کرد : شخص وزیر نباید به تنهایی به بخش تعاون توجه کند، بلکه عوامل زیر مجموعه وزارت خانه نیز باید نیروها و فرصت های خود را برای توجه به این بخش به کار گیرند.

به گفته خاکفرجی ، اکنون ورود و دخالت دولت به امور مربوط به تعاونی ها کمتر شده و نظارت ها بهتر انجام می گیرد.

مدیر اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی مسکن کارکنان دولت در خصوص شرایط تحقق سهم 35 درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور، خاطر نشان کرد: چنانچه رقم 50 درصد تأمین مسکن کشور،توسط تعاونی های مسکن محقق شود، چرخه ساخت وساز متحول می شود و تعاونی ها به جنب و جوش می افتند و به این ترتیب زمینه برای تحقق سهم تعاون در اقتصاد نیز بیشتر فراهم می شود .

وی اضافه کرد: تعاونی ها باید سطح توقع خود را از دولت پایین بیاورند و وابسته به کمک دولت نباشند ، وقتی نقش تعاونی ها در تولید واشتغال پررنگ تر شود، بخش های اقتصاد خرد مردم نیز سهمی از اقتصادکلان را خواهند داشت و در این صورت اقتصاد مردمی و اقتصاد مقاومتی محقق می شود.

خاکفرجی در خصوص نقش و جایگاه تعاونی ها در اقتصاد مقاومتی تصریح کرد : انتظار می رود مجلس شورای اسلامی نسبت به تصویب قوانین شفاف و روان اقدام کند تا در اجرا با مشکلات پیچیده مواجه نشود.

به گفته وی ، باید دست از شعار زدگی ، اقتصاد مدیریتی و بوروکروسی های موجود برداریم و زمینه اقتصاد بسیجی را فراهم کنیم.

خاکفرجی تاکید کرد: تعاونی ها همان نقش و فعالیتی که در زمان جنگ داشتند ، اکنون ایفا می کنند و نباید باری برای دولت و متکی به بودجه آن باشند.

به اعتقاد وی ، نقش و فعالیت تعاونی ها در کشاورزی و سایر بخش های اقتصاد کشور، از مصادیق اقتصاد نسبی محسوب می شود و اقتصاد بسیجی نیز در بخش تعاون متصور است .
کد خبر: 128395

وب گردی

وب گردی