تهران- ایسکانیوز:اولین بیمارستان صحرایی (RDH) سی تختخوابی استان تهران (شهر تهران) در مرکز آموزشی درمانی بوعلی متشکل از بخش های اورژانس، CPR، مراقبت های ویژه، بخش زنان و زایمان، اتاق عمل و بخش های پارا کلینیک همچون آزمایشگاه و رادیولوژی استقرار یافت.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، مانور امداد و نجات و استقرار اولین بیمارستان صحرایی (RDH) سی تختخوابی استان تهران (شهر تهران)، با همکاری شهرداری تهران، جمعیت هلال احمر شهر تهران، آتش نشانی، و مرکز آموزشی درمانی بوعلی با فرماندهی خلیلی رئیس بیمارستان و با حضور مدیر بیمارستان، پزشکان، جمعی از مدیران ستادی و پرسنل مرکز آموزشی درمانی بوعلی روز پنج شنبه 8 آبان در محوطه بیمارستان برگزار شد.

هدف از برگزاری این مانور پاسخگویی سریع به سوانح و کاهش خسارات جانی مالی بود که با آموزش ها و تمرین ها در قالب مانور به منصه ظهور می رسد. حادثه، بحران و بلایای طبیعی همراه هم هستند و آمادگی دستگاه ها و مراکز درمانی می تواند در کاهش اثرات آن کمک کننده باشد. از سایر هدف های مورد نظر در این عملیات می توان به، حفظ وارتقاء سطح آمادگی بیمارستان در مقابله با بلایا وحوادث غیر مترقبه، ارزیابی سرعت وکیفیت اقدامات امداد ونجات وتریاژ بیمارستانی، آموزش کارکنان در زمینه مدیریت بحران، افزایش مشارکت کارکنان وبیماران در امر مدیریت بحران، ارزیابی وبهبود ارتباطات در شرایط بحران، تسریع در بازتوانی ونوتوانی بیمارستان برای ارائه خدمات پس از بحران وارزیابی نحوه برقراری نظم وانضباط در شرایط بحران اشاره کرد.

در عملیات امداد و نجات پیش بینی شده، 3 نفر مصدوم پس از نجات از محل حادثه توسط نیروهای امدادی در بازه زمانی کوتاه روانه بیمارستان صحرایی شده و مورد مداوا و امدادرسانی اورژانس قرار گرفتند.
کد خبر: 128480

وب گردی

وب گردی