ایسکانیوز: رییس شرکت "گازپروم" روسیه اعلام کرد این شرکت می تواند طی 48 ساعت پس از پرداخت بیعانه از سوی کی یف صادرات گاز به اوکراین را آغاز کند.

 آلکسی میلر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "روسیه 24" خاطرنشان ساخت ضمیمه قرارداد روسیه و اوکراین از زمان امضای آن اعتبار یافته و فردا دستور تخفیف صد دلاری در بهای صادرات گاز به اوکراین امضا خواهد شد. در نتیجه قیمت گاز برای اوکراین 387 دلار برای هر هزار مترمکعب شده و صادرات گاز به اوکراین طی 48 ساعت پس از پرداخت بیعانه از سوی کی یف به مبلغ  1.450 دلار آغاز خواهد گردید.


رییس شرکت گازپروم افزود: در واقع همه چیز وابسته به آن خواهد بود که اوکراین این پرداخت را در چه زمان انجام دهد. ما فکر می کنیم که این کار می تواند هفته آینده انجام شود.


 رییس شرکت دولتی «گازپروم» روسیه به خبرنگاران اعلام کرد طبق ضمیمه قرارداد امضا شده در بروکسل بین شرکت گازپروم روسیه و شرکت نفت و گاز اوکراین، در ماه های نوامبر و دسامبر ماهانه دو میلیارد مترمکعب گاز به اوکراین صادر می شود و اوکراین حاضر است بهای این مقدار گاز را بپردازد.


به گزارش ریانووستی، «آلکسی میلر» ضمن اعلام این مطلب گفت مکانیزم پرداخت بهای صادرات گاز در سند فوق الذکر به طور روشن و مفصل به ثبت رسیده است.

پیشتر "آلکساندر نوواک" وزیر انرژی روسیه اعلام کرده بود که اوکراین تایید کرده که وجوه لازم برای پیش پرداخت بهای 4 میلیارد مترمکعب گاز صادراتی روسیه طی ماه های نوامبر و دسامبر را در اختیار دارد.

گفتنی است اوکراین، روسیه و اتحادیه اروپا روز گذشته توافق‌نامه‌ای را امضا کردند که به موجب آن روسیه در فصل زمستان، گازرسانی به اروپا را ادامه خواهد داد و به ازای آن حامیان مالی اوکراین بدهی‌های این کشور به روسیه را به صورت اقساط پرداخت خواهند کرد.
کد خبر: 128614

وب گردی

وب گردی