92402_257

 

 

تهران-ایسکانیوز،پلاس/

ورود گردشگرهای اروپایی به ایران و سفر آنها به اصفهان با ترسی از اسید پاشی همراه بود و باعث دغدغه ای برای این گردشگر ها شده است. این موضوع که موجی در کشور راه انداخته است، به این گردشگرها انتقال پیدا کرده. به منظور تاثیر انتقال این موج به گردشگرهای تازه وارد به کشور با جامعه شناسان گفت و گویی داشته ایم.

دکتر امان الله قرایی مقدم،جامعه شناس و استاد دانشگاه درباره تاثیر منفی موج اسید پاشی بر روی گردشگر ها گفت: ورود این مهمانان به کشور برای رشد و توسعه فرهنگی، اقتصادی کشور بسیار مفید است. ورود گردشگر به کشور تنها برای درآمدزایی اقتصادی نیست بلکه این گردشگرها انتقال دهنده پیام فرهنگی مردم ایران هستند. انتقال مسائلی از قبیل  مناطق دیدنی بسیار جالب ایران و خلق و خوی مردم ایران بر عهده گردشگرهایی است که وارد کشور می شوند.  ذهنیتی که رسانه های غربی از مردم ایران ساخته است باعث شده عده ای مردم ایران را تروریست تصور کنند. ولی با ورود گردشگر به ایران و زمانی که او مهمان نوازی و مهربانی ایرانی ها و فرهنگ غنی آن ها را می بینند، متوجه می شود که همه اینها ساخته و پرداخته ذهن دشمنان است. بنابراین تاثیر فرهنگی و ارتباط جمعی باعث می شود که شائبه ها درمورد مردم و کشور ایران رفع می شود.

قرایی مقدم در ادامه می افزاید:«ورود گردشگر به کشور باعث اشتغال زایی می شود، درآمد زایی میکند و نباید فراموش کنیم که باید برای جذب  بیشتر گردشگرها به کشورمان تلاش کنیم. مردم جامعه باید تلاش کنند این ذهنیت درباره مردم اروپا و غرب برداشته بشود که تمام مردم اروپایی در فکر تحقیر و فریب ما هستند. »

این جامعه شناس با اشاه به مسائلی چون اسیدپاشی در شهری مثل اصفهان تاکید کرد:«البته ما نیابد بگذاریم که مسائلی مثل اسیدپاشی که دشمنان ما هم کم دامن نزده اند به این موضوع باعث شود ورود گردشگر به کشور کم شود. هرچند که این گروه های گردشگری خودشان محافظ دارند، راهنما دارند و امنیت برایشان فراهم است اما همین که از لحاظ روحی امنیت نداشته باشند و فکرشان مشغول باشد، برای کشور مضر و نگران کننده است. »

قرایی مقدم در پایان تاکید کرد:«دراین شکی نیست که اسید پاشی در هر کشور و جامعه ای مضر است اما تا جایی که می شود نباید اجازه بدهیم که بر گردشگرها تاثیر منفی بگذارد و علاوه بر آن مسائلی که غرب در مورد ایران تبلیغ منفی کرده است باعث شده که مشکلات داخلی کشور ما بیش از اندازه بزرگ شود. ما باید محیط امنی برای گردشگران ایجاد کنیم و همین باعث می شود وقتی آن ها با حقیقت مواجه متوجه جو و بازی رسانه ای دیگر کشورها خواهند شد.

نباید بگذاریم افرادی یا فردی که باعث این جو ناسالم در کشور شده است و کسی یا کسانی هستند که ضد کشور و ضد نظام است بتوانند دید گردشگرهای خارجی را نسبت ایران منفی کنند.»
کد خبر: 128750

وب گردی

وب گردی