تهران- ایسکانیوز:  حسين پارسايي کارگردان برجسته تئاتر کشور با همکاری برج میلاد تهران خيمه‌هاي "سوگ‌ چامه‌گان" را در بلندترین برج کشور به عنوان یادمان ملی ایرانیان برپا مي‌كند.

خيمه‌هاي "سوگ چامه‌گان"- اجتماع آييني اصحاب فرهنگ و هنر- با هدايت و كارگرداني حسين پارسايي در محوطه‌ باز برج ميلاد برپا مي‌شود.

در مجموعه برنامه‌ها‌ي "سوگ چامه‌گان" كه از تاريخ 22 آبان ماه آغاز مي‌شود، 10 خيمه براي اجراي نمايش و مراسم‌هاي آييني-عاشورايي، ميزبان عزادارن حسيني خواهند بود.

در هر يك از اين خيمه‌ها برنامه‌هايي چون نمايش، آيين‌ها و سوگينه‌هاي مختلف عاشورايي با حضور اهالي و اصحاب شاخص فرهنگ و هنر برگزار مي‌شود.

تاکنون حضور هنرمنداني چون سيما تير‌انداز، آرش دادگر، ياسر خاسب و ايوب آقاخاني به عنوان كارگردان براي اجراي نمايش در خيمه‌ مخصوص آن، قطعي شده است.

از سوي ديگر هر شب در خيمه‌ بزرگ "سوگ‌ چامه‌گان" رسول نجفيان با ساز و صداي خود، با اين مراسم عاشورايي همراه خواهد بود و ناصر فيض نيز با همراهي جمع بزرگي از نامداران ادب فارسي، در خيمه‌ شعر، ميزبان فرهيختگان عزادار حسين(ع) مي‌شود.

همچنين برنامه‌هايي چون اجراي تعزيه، نقالي، مقتل خواني، چاووش خواني، منقبت خواني، سقا خواني، علم گرداني و... از جمله برنامه‌هاي خيمه‌هاي "سوگ چامه‌گان" است كه در كنار آن نيز شاهد برپايي نمايشگاه نقاشي‌ قهوه‌خانه‌اي، كارگاه‌هاي ساخت ادوات و ابزاهاي تعزيه، ساخت و دوخت بيرق‌هاي عاشورايي خواهيم بود.

گفتني است "سوگ چامگان" از 22 آبان ماه تا اول آذرماه 93 از ساعت 18 تا 22 در برج ميلاد ميزبان اهالي فرهنگ و هنر و عموم علاقه‌مندان فرهنگ عاشورايي است.
کد خبر: 128861

وب گردی

وب گردی