ایسکانیوز: بخشی از چهارمین کاروان کمک های انسان دوستانه روسیه وارد شهرهای دونتسک و لوهانسک، واقع در شرق اوکراین شد.
به گزارش خبرگزاری ریانووستی، کاروان کمک انسانی روسیه متشکل از صد کامیون حامل یک هزارتن بار از جمله مصالح ساختمانی، مواد غذایی، دارو و همچنین وسایل مادی و فنی برای زمستان است که بخشی از آنها به لوهانسک و بخش دیگر به دونتسک رسانده می شود.
افراد داوطلب در محل ورود کاروان کمک های انسان دوستانه در شهر دونتسک در تخلیه کامیون ها کمک می کنند و در شهر لوهانسک نیز بارها در بین انبارها توزیع می شود.
این چهارمین کاروان کمک انسانی روسیه برای شرق اوکراین است. سه کاروان اول در مجموع 6 هزار تن بار از جمله مواد غذایی، دارو،ژنراتورهای برق، وسایل گرم کننده و بطری های آب آشامیدنی به شهرهای دونتسک و لوهانسک رساندند.
پیش از این ارسال یک کاروان کمک‌های بشردوستانه از سوی روسیه برای مردم روس‌تبار شرق اوکراین، به موضوع جنجال‌آفرینی حکومت غرب‌گرای کی‌یف و متحدان غربیش تبدیل شده بود.
اختلافات بین روسیه و اوکراین پس از آن آغاز شد که دولت اوکراین به ریاست «ویکتور یانوکویچ» توسط حامیان غرب در کی‌یف سرنگون شد. از آن پس مناطق شرقی روسیه شاهد زد و خورد بین روس‌تباران حامی مسکو و حامیان غرب بوده است و این مناطق با فاجعه شدید انسانی رو به رو هستند.

 
کد خبر: 128901

وب گردی

وب گردی