ایسکا نیوز: نخستین گردان نظامی کودکان داعشی در خدمت تروریسم اعلام موجودیت کرد.

داعش نام نخستین گردان نظامی کودکان 12 تا 13 ساله آموزش دیده برای قتل را «بچه‌ شیرهای توحید» (أشبال التوحید) گذاشته و آنها را وارد سیر جنگ‌های فرسایشی در عراق و سوریه کرد.

به این ترتیب، نخستین گردان کودکان قاتل داعشی نیز رسما اعلام موجودیت کرد. کودکانی که نحوه استفاده از اسلحه، انجام عملیات انتحاری را به خوبی آموزش دیده‌اند.

فارین پالیسی نوشت: داعش نظام مستحکمی برای جذب کودکان و القای افکار افراطی به آنها و آموزش جنگی به آنها دارد و خود را برای یک جنگ طولانی مدت آماده می‌کند و امیدوار است که این کودکان آموزش دیده طی سالهای آینده با غربی‌ها بجنگند.

شماری از این کودکان در واقع کودکان به دنیا آمده توسط بیوه زنانی هستند که همسران آنها در صفوف داعش در عراق از سال 2008 میلادی کشته شده اند و داعش آنها را «کودکان البغدادی» می‌نامد.

این کودکان برای بنای آینده داعش آموزش داده می‌شوند و در آینده آنها همچون بمب‌های متحرکی خواهند بود که ممکن است در هر بازار یا خیابانی منفجر شوند.این اقدام داعش در حقیقت کپی برداری از طرح «طیور الجنه» (پرندگان بهشت) شبکه القاعده است. این شبکه تحت همین عنوان، در سال 2007 میلادی اقدام به استفاده از کودکان عراقی برای انجام عملیات انتحاری و کشتار مردم این کشور می کرد.

«ابومسلم البغدادی» یکی از جنگجویان داعش در این‌باره گفت که در سایه گسترش دامنه جنگ کنونی، تکفیری‌ها به نیروهای جدید و تازه‌نفسی نیاز دارند.
کد خبر: 129031

وب گردی

وب گردی