از گمانه زنی های سیاسی تا پروژه بازگشت احمدی نژاد به قدرت/ بنای وحدت اصولگرایان با کدام معمار؟/گمانه زنی هایی با یارکشی سیاسی/مردم انگیزه ای برای رای دادن به احمدی نژاد ندارند...

تهران-ایسکانیوز: آن چه درون بسته خبری" تیتر یک" گردآوری شده گزاره ای از مهمترین خبرهای یک هفته گذشته احزاب و تشکل های سیاسی است که امروز اولین شماره آن منتشر می شود.

بزرگداشتی برای شیخ اصولگرایی و یادمانی برای معتمد امام و رهبری

هفته گذشته جریان های سیاسی بویژه جریان راست سنتی در غم از دست دادن شیخ اصولگرا، رئیس مجلس خبرگان رهبری سیاهپوش شدند، به همین منظور هم مراسمی از سوی جامعه دانشگاهی، جامعه اصناف و بازار، حوزه علمیه مروی و اهالی کن برگزار شد. فقدان محور جریان اصولگرایی با اولین سالگرد دبیرکل فقید جبهه پیروان خط امام و رهبری یعنی حبیب اله عسگراولادی مقارن بود.

گمانه زنی هایی با رنگ و بوی سیاسی

اگرچه هنوز 15 روزی از رحلت آیت الله مهدوی کنی نگذشته، اما خیلی زود گمانه زنی ها برای جایگاه ریاست خبرگان در رسانه ها آن هم از سوی منشی خبرگان رهبری میچرخد، جایگاهی که اسفندماه باید از سوی جمعی 70 نفره از نمایندگان ملت تعیین تکلیف شود، خیلی زود عرصه یارکشی سیاسی شده و این برای جامعه و فضای آرام کشور زیان بار است. می گویند: این صندلی متعلق به آیت الله شاهرودی است و آیت الله هاشمی تمایلی برای ریاست ندارد. اما پس از این جریانات و جوسازی ها یک منبع آگاه اظهارات این عضو خبرگان را تکذیب کرد.

تعیین دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در اولین جلسه

جامعه روحانیت مبارز این روزها با قائم مقامش (موحدی کرمانی)اداره می شود و طبق معمول، گمانه زنی برای ریاست این جامعه از همان ابتدای بستری شدن آیت الله آغاز شده بود. موحدی کرمانی پس از آیت الله کنی وظیفه خطیری بر دوش دارد، چراکه اصولگرایان زیر پرچم وی طی طریق خواهند کرد..به گفته سخنگو و قائم مقام جامعه همچنین حجت الاسلام تقوی دبیرکل این جامعه در اولین جلسه و با رای شورای مرکزی انتخاب خواهد شد.

معماری وحدت اصولگرایان با کدام معمار؟/خوش چهره: به وحدت اصولگرایان خوشبین نیستم

درست است که 2 هفته ای از همایش وحدت اصولگرایان که بیشتر شبیه دورهمی یاران احمدی نژادی بود، گذشته اما این گردهمایی با محوریت آیت الله مصباح بازتاب های فراوانی داشت. از این نظر که بسیاری از اعضای جریان راست اتفاق نظری بر لیدری پدر معنوی پایداری ها نداشته و برخی از اصولگرایان وحدت زیر چتر آیت الله را نیازمند معجزه می دانند.

محمد خوش چهره یکی از فعالان سیاسی اصولگرادر همین باره به ایسکا می گوید: تلاش بعضی دوستان برای وحدت اصولگرایان با نگاه های ضرورت های سیاسی اگرچه واجد ارزش است اما اگر بنیان هایی دیگر همچون مبانی اسلام را تقویت نکنیم حتی این وحدت های سیاسی اقدامات تاکتیکی می شود. من در عین حال که امید دارم که وحدت بنیادی باشد اما حقیقتا هنوز خوشبین نیستم.

خوش چهره همچنین درباره لیدری آیت الله مصباح برای جریان اصولگرایی گفت: لیدر شدن وی جای تفسیر دارد.

اقدام عجیب مصباح


بدون هیچ مقدمه ای به دنبال چرایی عدم صدور پیام تسلیت از سوی آیت الله مصباح به دلیل فوت مهدوی کنی می رویم. این اقدام به حدی عجیب بود که یکی از رسانه‌های نزدیک به جبهه پایداری و مهمترین حامی جلیلی در انتخابات 92 نیز به آن واکنش نشان داد و با گفت وگو با رئیس دفتر آیت‌الله مصباح به دنبال چرایی این موضوع رفت که در نهایت تلاش خبرنگار منجر به این شد که رئیس دفتر آیت‌الله مصباح بگوید که علامه مصباح برای علو درجات آیت‌الله مهدوی‌ دعا کردند. تصویر علامه مصباح در هیچ یک از تصاویر مربوط به تشییع پیکر آیت‌الله کنی نیز دیده نشده است و هنوز معلوم نیست اطرافیانش چطور می خواهند در غیاب آیت‌الله مهدوی کنی او را به رهبری جریان اصولگرا برسانند.!

پروژه بازگشت احمدی نژاد به قدرت امری محال...

محمود احمدی نژاد پس از خداحافظی با پاستور به ظاهر از سیاست هم خداحافظی کرد، اما این روزها با حضور در مجالس به دنبال راه دیگری برای تصاحب بخشی ازعرصه سیاسی کشور است. او و یارانش تلاش زیادی برای انکار فعالیت های سیاسی خود دارند، از این روست که تقریبا خود را ممنوع المصاحبه کرده اند.در این میان اما "عباس سلیمی نمین" در گفتگو با روزنامه آرمان بازگشت احمدی نژاد به قوه مجریه را امری محال ارزیابی کرده و گفته است:مردم انگیزه‌ای برای رأی دادن به احمدی‌نژاد و گروهش ندارند و به هرحال با توجه به آنچه در دولت‌های نهم و دهم از خود به نمایش گذاشتند، بعید است که بخواهند آنها را با رأی‌های خود وارد مجلس کنند و وظیفه مهم قانون‌گذاری و نظارت را بر عهده‌شان بگذارند.

اصلاح طلبان پایداری ندارند!

اقلیت پایداری ها نه به جهت جریانی پذیرفته شده در میان همه سیاستمداران و فعالان حزبی بلکه به دلیل بروز رفتاری که در آن نفی از اثبات شدیدتر است"، گاهی در راس اخبار قرار می گیرند. در چند روز گذشته هم یکی از اصلاح طلبان گفته بود: امروز هیچ جریانی شبیه جریان "جبهه پایداری" در میان اصلاح‌طلبان شکل نگرفته است که بخواهد بقیه جریان‌های اصلاح‌طلب را غیر اصلاح‌طلب بداند.

باهنر: هنوز نوع اصولگرایی احمدی نژاد را کشف نکرده ایم

"محمدرضا باهنر" دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین روز دوشنبه، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، بار دیگر از بازنشستگی سیاسی شیخ میانه رو یعنی ناطق نوری صحبت کرد و درباره جنس اصولگرایی احمدی نژاد گفت: هنوز نوع اصولگرایی احمدی‌نژاد را کشف نکرده‌ایم. بعضی‌ از وزرای احمدی‌نژاد منتقد او هستند و بعضی‌ها همچنان از او دفاع می‌کنند، ولی همه در جرگه اصولگرایی به حساب می‌آیند. البته خطوط قرمز انحرافی مشخص است و باید دوستان دقت کنند تا دوباره ملبس به جریانات انحرافی نشوند.

باهنر همچنین می گوید: اگر آقای ناطق بخواهد روزی دوباره فعالیت سیاسی داشته باشد؛ قطعا در جریان اصولگرایی این فعالیت‌ها را از سر خواهد گرفت. وی گفته است که در عالم سیاست بازنشسته شده و دیگر فعالیت سیاسی نمی‌کند و ما از این موضوع گلایه‌مند هستیم.

 

 
کد خبر: 129134

وب گردی

وب گردی