تهران- ایسکانیوز: فضاپیمای مسافری متعلق به شرکت Virgin Galactic در طول یک پرواز آزمایشی، دیروز در پایگاه هوایی و فضایی موهاوی در کالیفرنیا سقوط کرد. علت این حادثه، آتش سوزی در موتور فضاپیما اعلام شده است.


فضاپیمای ویرجین گلاکتیک که بر اساس برنامه ریزی ها، قرار بود افراد مشهوری همچون ستاره ها و شهروندان آمریکایی را با پرداخت دویست و پنجاه هزار دلار به مدار پایین زمین در حاشیه فضا ببرد و آنان نیز به شکلی غیر حرفه ای، سفر فضایی را تجربه کنند، امادر زمان نخستین آزمایش در صحرای موهاوی دچار سانحه شد و سقوط کرد.


Virgin-Galactic-s-SpaceSh-011


بر اساس گزارش ها خلبان این فضاپیما توانسته به موقع از کابین  خارج شده و چتر نجاتش را باز کند.او اکنون در بیمارستان به سر می برد ؛ اما کمک خلبان به علت نقص فنی نتوانست از این حادثه جان سالم به در ببرد.


این فضاپیماهای تجاری، تنها امید واقعی در کوتاه مدت برای مسافرت های فضایی به شمار می آیند که قابلیت حمل شش مسافر را نیز دارند ولی در اولین پرواز آزمایشی خود، ناکام ماندند.


این در حالی است که چند روز پیش نیز تلاش ناسا برای قرار دادن یک راکت بدون سرنشین در فضا که وظیفه انتقال تجهیزات و منابع مورد نیاز ایستگاه بین المللی فضایی را به عهده داشت، با انفجار موشک آن ناکام ماند و به شکست منجر شد.


کد خبر: 129166

وب گردی

وب گردی