تهران-ایسکانیوز: حضور تعدادی از وزرای دولت در مجلس، انتصاب مدیرکل سیاسی وزارت کشور، تصویب بودجه اجرای مصوبات احیای دریاچه ارومیه و گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان از جمله اخبار دولت در هفته گذشته بود.

آنچه درون بسته خبری"تیتر یک" فراهم شده گزاره ای از مهمترین خبرهای یک هفته گذشته دولت یازدهم است که امروز اولین شماره آن منتشر می شود.

علیرضا محجوب گفت: طرح استفساریه کسر حق بیمه از اضافه کاری کارمندان دولت در مجلس که تقدیم هیات رییسه شده و به زودی در مجلس بررسی می شود و دولت قرار است در لایحه مدیریت خدمات کشوری تحت قالب یک بند موضوع حذف از اضافه کار را بگنجاند و در راستای این موضوع دولت هر لایحه ای بیاورد با آن مخالفت و آن را رد می کنیم.

بنا بر دستور رییس جمهوری مقرر شد وزارت نفت از محل جایگزینی گاز با حامل های انرژِی طی 3 سال نسبت به گاز رسانی تمامی روستاهای بالای20 خانوار استان اقدام کند و تامین بودجه لازم جهت این برنامه از محل اعتبارات بند ق قانون بودجه سال 93 انجام خواهد شد.

قائم مقام وزیر کشور از انتصاب «محمدامین رضازاده» به سمت مدیر کلی دفتر سیاسی وزارت کشور خبر داد.

سخنگوی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: بودجه اجرای مصوبات احیای دریاچه ارومیه برای فاز اول آن که در سال جاری آغاز می شود، روز یکشنبه در هیات دولت با حضور رییس جمهوری نهایی و تصویب می شود.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه ماجرای اسیدپاشی در اصفهان، مردم ما را بسیار متاثر و نگران کرده است، اظهار داشت: این مساله یک حادثه غیرانسانی بود که با هیچ اصولی سازگاری ندارد و زشت ترین کاری است که یک فرد پلید می تواند در جامعه انجام دهد.

قائم مقام وزیر کشور گفت: برای صدور مجوز برای احزاب جدید از جمله ندا از دستگاه های نظارتی استعلام شده و منتظر پاسخ این استعلام ها هستیم.

وزیر کشور گفت که دستگاه ها باید به وظایف خود در قبال حضور اتباع خارجی غیر مجاز عمل کنند و در عین حال، حضور قانونی اتباع بیگانه را مورد حمایت قرار دهند دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های قومی و مذهبی با بیان این که حادثه اسیدپاشی را نباید سیاسی کرد، گفت: این مساله یک اقدام علیه امنیت ملی است و همه جریان های سیاسی این حادثه را محکوم کرده اند.

رییس جمهوری با تاکید بر این که ایران در زمینه موضوع هسته ای گام های بسیار مثبتی در مذاکره با 1+5 برداشته است، گفت: اگر طرف های مذاکره کننده نیز از اراده سیاسی لازم در این زمینه برخوردار باشند، در یک ماه آینده دستیابی به توافق جامع امکان پذیر است و وی تداوم تحریم ها را به ضرر همه طرف ها بویژه اتحادیه اروپا دانست و ابراز امیدواری کرد که با دستیابی به توافق جامع نهایی در خصوص موضوع هسته ای، شاهد گشوده شدن دروازه همکاری ها میان کشورهای اتحادیه اروپایی با ایران باشیم.

طرح گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان در جلسه شورای اقتصاد بررسی و به تصویب رسید.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: برنامه چهارم توسعه را پشت سر گذاشته و برنامه پنجم نیز سال دیگر تمام می شود و به این صورت نیمی از زمان اجرای افق چشم انداز 1404 که باید از 1384 تا 1404 طی می کردیم را سپری کرده ایم اما هنوز به نیمه راه نرسیده ایم راههای توسعه همکاری جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در دیدار معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزیر امورخارجه کشورمان با مقامات بلاروسی بررسی شد تقاطع غیر همسطح شهید فتاحی و فاز تکمیلی بزرگراه شهید آنجفی اراک امروز(سه شنبه) با حضور معاون اول رییس جمهوری به بهره برداری رسمی رسید.

معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت مصمم است فعالیت های تصدی گری و اجرایی اقتصاد کشور را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد و بخش خصوصی قانونمند به هر میزان که سرمایه گذاری کند مورد حمایت نظام خواهد بود و وی همچنین  به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از حضور در شهرک صنعتی شهرستان زرندیه استان مرکزی، دو کارخانه صنعتی و تولیدی را افتتاح کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه کمیسیون خبر داد و گفت: در این جلسه همچنین محمود نیلی وزیر پیشنهادی علوم، گزارشی درباره برنامه ها و سوابق خود به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

بنا به پیشنهاد محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و با تایید رییس جمهوری، کامبیز شیخ حسنی به عنوان سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در کوبا تعیین شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سوال دو نفر از نمایندگان مجلس در این کمیسیون پاسخ داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 95 درصد از بودجه وزارت آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان می شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی از حضور «حمید چیت چیان» در جلسه روز ششم آبان در این کمیسیون خبر داد و گفت: وزیر نیرو در این جلسه به سوالات هفت نماینده مجلس پاسخ داد که تعدادی از نمایندگان قانع شدند.

نخستین جلسه دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر سه شنبه به ریاست دکتر حسن روحانی برگزار شد و اعضا به بحث و تبادل نظر درباره محورهای حکم مقام معظم رهبری برای دوره جدید فعالیت شورا و راهکارهای عملیاتی کردن رهنمودها و مطالبات معظم له پرداختند.

محمود نیلی احمد آبادی سومین وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در دولت یازدهم نتوانست از مجلس نهم رای اعتماد کسب کند.

محمد علی نجفی از ادامه سرپرستی اش در وزارت علوم خبر داد و گفت: تا زمان معرفی وزیر همچنان سرپرست هستم.

لایحه «ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی جاسک» در استان هرمزگان و «منطقه ویژه اقتصادی دارویی» در استان البرز برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شد.

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای طرح پیشنهادی مطالعه و انتقال آب دریای خزر به شهر مقدس مشهد (استان های خراسان، سمنان، گلستان) را به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ارائه دادند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر هیات دولت به استان زنجان بیش از 70 پروژه به تصویب رسید و مبلغ 378 میلیارد تومان برای این پروِژه ها اختصاص یافت.

در جریان سفر 'سورنا ستاری' معاون علمی و فناوری 'حسن روحانی' رییس جمهوری اسلامی ایران به جمهوری تاتارستان، تفاهم نامه همکاری علمی میان ایران و این جمهوری فدراسیون روسیه امضا شد.

 
کد خبر: 129190

وب گردی

وب گردی