ایسکانیوز: اولین کاروان پیشمرگه های کرد عراقی، عصر روز جمعه از مرز ترکیه گذشته و برای کمک به نیروهای مقاومت کوبانی وارد خاک سوریه شدند.
این پیشمرگه ها که شمار آنها به ۱۵۰ تن می رسد، مدت دو روز در مرز ترکیه و سوریه در انتظار بودند؛ چرا که دولت ترکیه به آنها اجازه عبور از مرز را نمی داد.
به گزارش آسوشیتدپرس، رجب طیب اردوغان  روز جمعه در نشست خبری مشترک با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در پاریس گفت  ما فقط در باره کوبانی حرف می زنیم، شهری در مرز ترکیه که در آنجا تقریبا کسی جز ۲ هزار رزمنده باقی نمانده است.
اردوغان گفت «فهمیدن این رویکرد دشوار است: چرا نیروهای ائتلاف به بمباران کوبانی ادامه می دهند. چرا آنها نمی خواهند در نقاط دیگر عمل کنند؟
وی از آنچه توجه بیش از حد جامعه بین المللی به موضوع کوبانی انتقاد کرد و از کشورها خواست که به دیگر مناطق سوریه توجه کنند.
اردوغان گفت: چرا کوبانی؟ چرا به دیگر شهرها همچون ادلب، حما یا حمص و چرا به دیرالزور توجه نمی شود؟ چرا درباره عراق چیزی نمی گویید؟ ۴۰ درصد از این کشور اکنون اشغال شده است.
اولاند گفت او حلب را مهمترین شهر در جنگ سوریه می داند، اما کوبانی مهم است، «حتی خالی از سکنه.»  اولاند گفت یقین دارد اردوغان اجازه خواهد داد  نیروهای کمکی از ترکیه به کوبانی برسند.
اردوغان پیشتر نیز به کمک‌های بین‌المللی برای گروه‌های کرد انتقاد کرده بود. او یک هفته پیش مدعی شده بود که هدف آمریکا و هم‌پیمانانش در حمله به گروه داعش در عراق و سوریه کمک به انسان‌ها نیست، بلکه حفظ منافع نفتی غرب است. رئیس جمهور ترکیه معتقد است که زمانی ائتلاف جهانی برای مبارزه با گروه داعش به‌راه افتاده که این گروه به خطری برای چاه‌های نفت تبدیل شده است.
گفتنی است که بیش از چهل روز است که نیروهای مقاومت کوبانی در این شهر تحت محاصره، در حال نبرد با نیروهای داعش هستند.
دولت سوریه آنکارا را محکوم کرده است که به جنگجویان و تروریستهای خارجی اجازه عبور از مرز و ورود به خاک سوریه را داده است.
حملات هوایی نیروهای ائتلاف به مواضع داعش در سوریه همچنان ادامه دارد و بر اساس اعلام گروه دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، در آخرین حملات نیروهای ائتلاف، ۲۱ نیروی داعش کشته شدند.

 
کد خبر: 129195

وب گردی

وب گردی