ایسکانیوز: روزنامه هاآرتص طرح کاریکاتوری را منتشر کرده است که این کاریکاتور نشان می دهد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل یکی از خلبانان حملات 11 سپتامبر بوده است.

کاریکاتوریست این طرح گفت: این تصویر به دنبال این است که نشان دهد بنیامین نتانیاهو پشت حملات 11 سپتامبر بوده است.

در این تصویر بنیامین نتانیاهو سوار بر هواپیما در حالی که پرچم اسرائیل را در دست دارد به سمت سازمان تجارت جهانی آمریکا می رود.

این کاریکاتور یادآور حملات 11 سپتامبر است که بر اساس آن در سال 2001 حملات تروریستی القاعده به مرکز تجارت جهانی آمریکا باعث کشته شدن تقریبا 3000 نفر شد.

به روزنامه هارتص تاکنون به خاطر انتشار این تصویر انتقادات بسیاری شده است.

طرح این کاریکاتور "آموس بیدرمن" در توئیتر پیامی به زبان عبری گذاشته است مبنی بر اینکه این تصویر نشان می دهد که نتانیاهو از روی بیفکری به دنبال تخریب روابط اسرائیل و آمریکا در مقیاس بالای می شود.

روابط آمریکا و اسرائیل در روز های اخیر به شدت رو به تیرگی گراییده است. این تصویر کاریکاتور پس از آن منتشر شد که یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود نخست وزیر اسرائیل را فردی بزدل توصیف کرد.

این مقام آمریکایی که ناشناس است در پاسخ به سوال نشریه آتلانتیک که از وی پرسیده بود کدام رهبر خارجی رئیس جمهور آمریکا را بیش از همه ناامید می‌کند، گفت: مشکل نتانیاهو این است که او فردی بزدل است.

این در حالی است که روز گذشته نیز وزیر جنگ اسراییل قرارداد خرید هواپیماهای اوسپری آمریکایی را فسخ کرد.

باتوجه به آنکه روابط اسرائیل و آمریکا هم اکنون در شرایط بحرانی قرار دارد بسیاری از مقامات نظامی اسرائیل نسبت به این موضوع و تاثیرات آن بر تیرگی بیشتر روابط هشدار داده اند.

 
کد خبر: 129229

وب گردی

وب گردی