ایسکانیوز:  نخست‌وزیر مجارستان اعلام کرد که از اخذ مالیات اینترنتی صرف‌نظر می‌کند. مالیات اینترنتی با مخالفت گسترده کاربران اینترنتی و مدافعان چرخش آزاد اطلاعات در مجارستان و اتحادیه اروپا روبرو شده بود.
به گزارش دویچه وله، روز جمعه (۹آبان / ۳۱اکتبر) «ویکتور اوربان»، نخست‌وزیر مجارستان در رادیوی دولتی این کشور اعلام کرد که طرح قانون اخذ مالیات از شرکت‌های اینترنتی فعلا متوقف خواهد شد. او معتقد است که در حال حاضر چنین اقدامی مشکل‌ساز خواهد شد، به همین دلیل اجرای آن را به سال آینده موکول کرد.
بر اساس این طرح دولت مجارستان می‌توانست از کاربران شخصی اینترنت ماهانه ۷۰۰فورینت (حدود ۱۰هزار تومان) و از موسسات خصوصی ۵هزار فورینت مالیات بگیرد. این طرح قانونی به پارلمان ارائه شده بود و نمایندگان قصد داشتند در روز ۱۷نوامبر در باره آن تصمیم بگیرند.
در صورت تصویب این طرح، شرکت‌هایی هم که خدمات اینترنتی ارائه می‌دهند می‌بایست به ازای هر گیگا بایت ۱۵۰فورینت می‌پرداختند.
به گفته اوربان، طرح جدیدی در این مورد تهیه و در ژانویه سال آینده میلادی به رای عمومی گذاشته می‌شود.
خبر بررسی لایحه مالیات اینترنتی در پارلمان مجارستان موجی از اعتراضات داخلی را برانگیخت. علاوه بر مردم عادی، نیروهای اپوزیسیون نیز یک‌پارچه بر علیه این طرح برخاستند. حتی رسانه‌های همگانی که اغلب از دولت پشتیبانی می‌کنند، به مخالفان پیوستند، چرا که آنها معتقدند این لایحه علاوه بر بار مالی که بر مجارها تحمیل می‌کند آزادی آنها را نیز در دسترسی به شبکه‌های اجتماعی محدود می‌کند.

 

 
کد خبر: 129251

وب گردی

وب گردی