تورستن شرودر در دی تسایت نوشت:دمکرات های آمریکا باید از نتیجه انتخابات هفته آینده کنگره آمریکا واهمه داشته باشند. در نتیجه باید از هر ریسکی جلوگیری کرده و حتی شاید رئیس جمهور خود را نادیده بگیرند.

به گزارش ایسکانیوز، دی تسایت در ادامه نوشت:چند روز پیش باراک اوباما طرحی را به مخالفان خود ارائه داد. هر چند دیگر در انتخابات دور بعدی ریاست جمهوری حضور ندارد اما در یک سخنرانی برای دانشجویان دانشگاه نورث وسترن در اوانستون گفت :" اما سیاست من در انتخابات شرکت می کند".

جمهوری خواهان مبارزه زیبایی را پیش گرفتند: آنها در یک ویدئوکلیپ کوتاه با سرهم کردن کلمات و نقل قول های رئیس جمهور به او حمله کردند. دیوید اکسلراد، مشاور قدیمی اوباما، واکنش دمکرات ها در شبکه تلویزیونی NBC اینگونه خلاصه می کند: "سیاست ها و استراتژی های سیاسی به سادگی "یک اشتباه" بوده است".

مبارزه دمکرات ها و آزادی خواهان برای اکثریت نمایندگان در مجلس سنا برای 4 سال آینده مرحله نهایی خود را آغاز کرده است. همچنین شش روز پیش از انتخابات کنگره هنوز کاملا مشخص نبود که آیا دمکرات ها می توانند از اکثریت نمایندگان خود در مجلس دفاع کنند یا آزادی خواهان با شش صندلی اضافی قدرت را در دست می گیرند. جان هواک متخصص سیاسی موسسه بروکینگز، اتاق فکر لیبرال ها در واشنگتن دی سی اظهار کرد: " در نهایت مساله فقط تفاوت بین یک یا دو کرسی است".

شاید دمکرات ها به این دلیل می خواهند کمی ریسک کنند. در بسیاری از ایالات مورد بحث، کاندیدا ها از دعوت رئیس جمهور خود صرف نظر کردند. نمایندگان دمکرات مجلس سنا در مصاحبه های خود از اوباما فاصله گرفتند، بسیاری به سادگی در مقابل دوربین در جواب سوال" آیا در انتخابات گذشته به رئیس جمهور رای دادید" سکوت کردند. هادوک اظهار کرد:" نامزدهای حزب دمکرات ترجیح می دهند طرفدار کلینتون باشند تا اوباما".

کاهش محبوبیت اوباما

حال اوباما کمترین ارزش را در نظر دمکرات ها دارد. بعد از شش سال، محبوبیت اجتماعی او به کمترین میزان کاهش یافته است. طبق بررسی های موسسه گالوپ تنها 42% آمریکایی ها از رئیس جمهور خود حمایت می کنند. سرخوشی کمپین "بله ما می توانیم" مدت هاست که از دست رفته است، زمانی که اوباما در سال 2008 حدود ده میلیون رای دهنده را به سوی خود و نامزدهای دمکراتش در ایالاتی مانند ویرجینیا کشید برای اولین بار از سال 1964به پیروزی بزرگی دست یافت. اما در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در سال 2013، این رئیس جمهور محبوبیت خود را بین زنان و رای دهندگان جوان از دست داد.

سایت خبری محافظه کار " دیلی کالر" پس از عملکرد رئیس جمهور در هفته گذشته تیتر زد:" اوباما از مریلند بازدید کرد، دمکرات ها درصدی از رای خود را از دست دادند". جف میسون گزارش گر رویترز در طول این رویداد در توئیتر نوشت:" در حالی که اوباما صحبت می کرد، همه مردم سالن را ترک کردند. واضح و پر سر و صدا". یکی از مخاطبان در جواب نوشت:" اگر مردم به سمت او گوجه پرتاب کردند لطفا ویدئو یا عکس هایش را بگذارید". اوباما چند هفته پیش در نیویورک تایمز نوشت که به لحاظ سیاسی منزوی شده است و در هر ایالت دمکرات ها او را سربار خود می بینند،حتی در ایالاتی که او سال ها پیش پیروزی چند هزارنفریش را جشن گرفته بود.

خیلی از مردم کشور احساس می کنند که رئیس جمهورشان آن ها را نادیده گرفته است. در حالی که بیمه درمانی، مالیات کم و نرخ بیکاری برای آنها مهمترین مسائل هستند، از هفته پیش موضوع مبارزه علیه داعش و جلوگیری از اپیدمی ابولا دستورکار جلسه کاخ سفید قرار گرفته است، مسائلی که از کشور آنها خیلی دور است. اوباما در یکی از جلسات اقتصادی روز جمعه خیلی مختصر اظهار کرد که به مرحله ی جدیدی در مبارزه با ابولا دست یافته است. این تصمیمات خیلی پرخطر هستند: آمریکایی ها در دوران مبارزات انتخاباتی تنها به خود فکر می کنند.
کد خبر: 129445

وب گردی

وب گردی