تهران –ایسکانیوز: بارها درروزنامه‌ها و اطلاعیه‌هایی که بر  در و دیوار محله نصب می‌شود خوانده‌ایم که سالمندی  به دلیل آلزایمر از خانه خارج شده و باز نگشته است  و از اهالی محله در خواسته  شده  تا با  دیدن او تماس بگیرند و خانواده‌ای را از نگرانی  نجات دهند. این بیماری در افراد مسن‌تر و سالمندان بیشتر  دیده می‌شود و ازعلائم ظاهری آن فراموش کردن نام‌ها و نشانی خانه است.


50 درصد از افراد بالای 65 سال و 20 درصد ازافراد بالای 80 سال در آمریکا، تحت تاثیر بیماری آلزایمر قرار دارند. تشخیص آن نیز بستگی به عوارض ناشی از آن دارد.


69664


آزاده مولایی کارشناس طب سالمندی با بیان این مطلب  می‌گوید: «پژوهشگران امیدوارند که بتوانند از این یافته‌های ژنتیکی برای رهایی از این بیماری استفاده کنند فراموشی وافسردگی که در این بیماری به وجود می‌آید ، ممکن است به دریافت کم مواد مغذی منجرشود از این رو برای جلوگیری از فراموش کردن یک وعده غذایی ، بهتر است زمان وعده های غذایی به افراد یادآوری شود.»


مولایی تاکید می‌کند: « کمبودهای درازمدت مواد مغذی ممکن است با کاهش حافظه همراه باشد. کمبود شدید ویتامین‌ها مخصوصا ویتامبن  B12 ,B6 ,B1 ، C  به توانایی مغزی و حافظه آسیب می‌رساند املاحی مانند آهن و روی نیز به عملکرد صحیح مغز کمک می‌کنند، بنابراین در نظر گرفتن این مواد مغذی در رژیم غذایی سالمندان ضروری به نظر می‌رسد.»


در حال حاضر 2/7 (دو ممیز هفت )درصد جمعیت كشور یعنی ۵میلیون و ۲۰۰هزار نفر، سالمندان (یعنی افراد بالای ۶۰سال) هستند كه پیش بینی می شود تا ۲۰سال آینده به ۱۰میلیون نفر برسد.

کد خبر: 129474

وب گردی

وب گردی