تهران - ایسکانیوز،بازار- با آمدن فصل سرما پوست انسان به مراتب بیشتر از فواصل دیگر خشک می شود، از این رو استفاده ی مداوم از مرطوب کننده در پاییز و زمستان اهمیتی فراوان دارد. یادتان باشد، مرطوب کننده صرفا به عنوان چرب کننده ی پوست به کار نمی رود، بلکه نوعی آب رسانی قوی برای پوست است.کرم های مرطوب کننده در زمستان حرف اول را می زنند و نباید به راحتی از آنها غافل شد چرا که ممکن است به دلیل سرما پوست شما ترک بردارد و موجب خونریزی شود. حال در این گزارش ما قصد داریم تا شما را با مناسبترین مرطوب کننده ها که متناسب با پوست هر فرد معرفی کنیم.


مناسب ترین مرطوب کننده ها در فصل سرما


 Big-1388-08-18810320011621520749118245221101131225212192114


کرم های مرطوب کننده، محافظ پوست های خشک هستند. استفاده از این نوع کرم ها  بعد از حمام، بسیار موثرتر از زمان های دیگر است که روغن یا کرم بچه به منظور محافظت بیشتر از پوست در این فصل از سال نیز استفاده شود چرا که روغن بچه به نگه داشتن رطوبت روی پوست و جلوگیری از خشک شدن آن کمک می کند. بهترین نوع کرم ها در آب و هوای زمستان، کرم های حاوی چربی هستند، زیرا پوست در فصل زمستان قادر به تولید مقادیر کافی چربی و موارد مورد نیاز بدن نیست. از سوی دیگر لانولین ها، روغن ویتامین E و روغن انبه کامل ترین روغن هایی هستند که باعث جذب رطوبت و نگه داشتن آن روی پوست می شوند و در فصل زمستان مفید شناخته شده اند. لازم به ذکر است که پروتئین های موجود در شیر روش دیگری برای نرم نگه داشتن پوست های خشک و چروک است. همچنین عسل یک مرطوب کننده طبیعی بسیار مناسب در روزهای سرد زمستان است. روشی که میان خیلی از افراد در فصل سرما رواج دارد، بخور دادن پوست است. باید توجه داشته باشید که گل ختمی‌ و بابونه در هنگام بخور دادن، موجب تمیزی و مرطوب شدن، ضدعفونی، روشن شدن و شادابی پوست می‌شود. برای انجام این کار مقداری گل ختمی‌ و گل بابونه را در ظرف آب جوش بریزید و سپس در ظرف را به مدت 10 دقیقه ببندید تا با حرارت ملایم دم بکشد. سپس در ظرف را بردارید و یک حوله روی سر خود و ظرف بی اندازید و همین طور که صورتمان بالای ظرف و در معرض بخارها قرار دارد، با دو انگشت، پوست صورت را ماساژ دهید. بهترین کاری که بعد از این بخور می توان انجام داد، استفاده از روغن زیتون و در صورت داشتن جوش روی صورت، استفاده از آب لیموترش است. به کمک پنبه، مخلوط روغن زیتون و آب لیموترش را روی پوست بمالید و پس از 30 دقیقه صورت را با آب ولرم بشورید.


 


چه کرمی برای چه پوستی مناسب است


 foundation-makeup-bottle-pour1


پوست هایی که چرب و آکنه دار هستند باید از کرم هایی که درون آنها آلفاهیدروکسی اسید است، استفاده کنند. این نوع کرم ها در عین حال ضد چروک هم هستند و اجازه نمی دهند آکنه بر روی پوست ایجاد شود. در این میان نرم‌کننده‌های غلیظ حاوی اسید هیالورونیک و دایمتیکون به آب‌رسانی پوست کمک می‌کنند و برای پوست های چرب مناسبند. گلیسیرین، گلوکل و پروتئین موجود در این نوع نرم‌کننده‌ها باعث جذب حداکثری آب، چربی و رطوبت توسط پوست‌های خشک می‌شوند. لازم به ذکر است اگر پوستی حساس دارید، استفاده از نرم‌کننده‌های بدون عطر و ضدحساسیت توصیه می‌شود. متخصصان پوست پیشنهاد می‌کنند در صورت داشتن پوستی حساس، بهتر است از نرم‌کننده‌هایی استفاده کنید که ترکیبات آنها کمتر از 10 است. ترکیبات کمتر به معنای حساسیت کمتر در مواجهه با پوستی شکننده و حساس است.


 


برترین برندها


 382232401408569176451757520722219754108135


 


مرطوب کننده صورتFACIAL MOISTURIZERبرای پوست های معمولی مورد استفاده قرار می گیرد. این لوسیون حاوی آنتی اکسیدان برای زیر سازی پوست بسیار خوب است و در برابر اشعه UV پوست را محافظت می کند. این کرم را با مشخصات Olay Total Effects 7-in-1 Anti-Aging Daily Moisturizerمی توانید از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. همچنین برای پوست های خشک می توانید از مرطوب کننده ی Fresh Lotus Youth Preserve Face Creamاستفاده کنید، این کرم از عصاره جلبک و انجیر ساخته شده است و بوی دل نشینی دارد اما کرم صورت جوان کننده نیلوفر تازه اینقدر رطوبت به پوست وارد می کند که حتی خشک ترین پوست ها هم مرطوب می شوند. حال باید به سراغ پوست های چرب برویم، بهترین گزینه برای پوست های چرب کرم Dr. Brandt Pores No More Anti- Lotionاست. لوسیون ضد پیری درکتر برانت معمولا کاهش دهنده چربی است پس هرچقدر بیشتر از آن استفاده کنید، کمتر به آن نیاز خواهید داشت. بعلاوه ، پودرهای سیلیسی آن صورت را برای آرایش آماده می کند.قیمت تمام کرم های مرطوب کننده بین 5 تا 8 هزار تومان است اما طبعا برخی از آب رسان و کرم های محافظ حاوی آلوورا قیمت بالاتری دارند.


 


 

کد خبر: 129519

وب گردی

وب گردی