تهران-ایسکانیوز: دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت:یادمان «لارک»، یادمان «شهدای گمنام در جزیره هرمز»، یادمان «شهدای هواپیمای ایرباس» و یادمان «بیمارستان مدافعان خلیج فارس» در آینده‌ای نزدیک در خلیج فارس طراحی و ساخته می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرهنگ نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: در جلسه‌ شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور که در ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد، ساخت و بهره‌برداری از یادمان‌های دفاع‌مقدس در خلیج فارس به تصویب این ستاد رسید.

وی ادامه داد: به همین مناسبت یادمان لارک، یادمان شهدای گمنام در جزیره هرمز، یادمان شهدای هواپیمای ایرباس که توسط ناوگان جنایتکار نیروی دریایی آمریکا، مظلومانه به شهادت رسیدند و یادمان بیمارستان مدافعان خلیج فارس که به نام بیمارستان زیرزمینی خارک نیز شناخته می‌شود در آینده‌ای نزدیک شاهد شروع عملیات طراحی و ساخت آن‌ها خواهیم بود.

ادیبی با بیان اینکه مناطق بسیاری در خلیج‌فارس جزو مناطق پربازدید دفاع مقدس محسوب می‌شوند، افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته سعی بر آن شده است تا در مناطق پربازدیدی مانند "کشتی سوخته" و "گلزار شهدای خارک" اقدامات لازم برای بهره‌برداری هر چه بهتر از این ذخایر معنوی برای بازدیدکنندگان میسر شود.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به معرفی دستاوردهای نظامی به دانش‌آموزان و دانشجویان گفت: یکی از اهداف ستاد مرکزی راهیان نور کشور آشنایی گروه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی با دستاوردهای دفاعی و نظامی نیروهای مسلح در خلیج فارس است و به همین منظور بازدید این عزیزان از صنایع دریانوردی و رزم‌ناوهای نیروی دریایی ارتش در دستور کار قرار گرفته است.

ادیبی در پایان با اشاره به لزوم ارائه تسهیلات و امکانات در بازدید زائران از یادمان‌های خلیج فارس گفت: با تلاشی که مجموعه ستاد مرکزی راهیان نور کشور در حفظ بافت محیطی و طبیعی این مناطق دارد حداکثر تلاش ما این است که فضاسازی برای ارائه خدمات به تمامی زائران این مناطق به بهترین شکل ممکن صورت گیرد و برای این کار لازم است در ابتدا باید زیرساخت‌های این مناطق به درستی تعبیه و بازسازی شود.
کد خبر: 129569

وب گردی

وب گردی