ایسکانیوز: بوکوحرام اعلام کرده است که دختران دانش‌آموز ربوده شده پس از گرویدن به اسلام ازدواج کرده‌اند.
به گزارش آسوشیتد پرس، «ابوبکر شیکاو»، رهبر بوکوحرام ادعای دولت نیجریه را مبنی بر پذیرفتن آتش‌بس و مذاکرات آتی رد کرده است.
ربودن دانش‌آموزان دختر از روستای چیبوک در شمال شرقی ایالت بورنوی توسط بوکوحرام در آوریل گذشته، ترس جامعه جهانی را درخصوص این گروه تروریستی که مدت حضورش در شمال نیجریه به پنج سال و شمار نیروهایش به سیزده هزار تن می‌رسد برانگیخته است.
شیکاو، رهبر بوکوحرام گفت:« با هیچ کسی در خصوص آتش‌بس به توافق نرسیده‌ایم. ما با هیچکسی مذاکره نکرده‌ایم. ما مذاکره نمی‌کنیم، ما را با مذاکره چه کار؟! »
این اظهارات در حالی مطرح شد که دفتر ریاست جمهوری و ارتش نیجریه در تاریخ (17 اکتبر/25 مهر) اعلام کردند برای پایان دادن به درگیری‌ها و بازگرداندن دانش‌آموزان دختر با گروه تروریستی به توافق رسیده‌اند.
شک و تردیدها در خصوص اداعای هردو طرف وجود دارد. خشونت‌ها و آدم ربایی تاکنون ادامه داشته است به گونه‌ای که بمب‌گذاری در یک استگاه اتوبوس در شمال شهر گومبه، دست کم هشت کشته برجای گذاشت.
شیکاو در خصوص دختران ربوده شده گفت:« آیا می‌دانید که بیش از دویست دختر دانش‌آموز چیبوکی تاکنون به اسلام گرویدند؟ آنها تاکنون دو جزء از قرآن را حفظ کرده‌اند.»
او پیش از این تهدید کرده بود که دختران را به عنوان برده برای ازدواج اجباری می‌فروشند، همچنین او پیشنهاد داده بود که دختران ربوده شده را با نیروهای بوکوحرامی که در زندان هستند مبادله کنند.
شیکاو در آخرین پیام خود درحالیکه می‌خندید گفت: «آنها ازدواج کرده‌اند و در حال حاضر در خانه‌ شوهران خود هستند. »
دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرده است بوکوحرام بیش از پانصد زن و دختر جوان را ربوده است تا آنها را به زور به ازدواج نیروهایش در اردوگاه ها درآورد.
مذاکرات میان گروه تروریستی بوکوحرام و نیروهای دولتی در چاد، پایتخت نیجریه در جریان است.
کد خبر: 129603

وب گردی

وب گردی