تهران – ایسکانیوز: دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه تهران، دلیل تمرکز برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر وزارت علوم و دانشگاه ها را نگاه سیاسی آنها به دانشگاه عنوان کرد و گفت: آنها تلاش می کنند که روند فعالیت ها در دانشگاه ها همچون هشت سال دولت گذشته ادامه پیدا کند و نمی خواهند سنگر خود را در دانشگاه ها از دست بدهند.
جواد فومنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز افزود: من فکر می کنم جناح محافظه کار تصوراتی اشتباه نسبت به دانشگاه دارد؛ آنها دانشگاه را مبدا تحولات سیاسی می بینند در حالی که مرکزیت تحولات سیاسی دانشگاه ها نیست.
وی ادامه داد: آنها منشا فقدان پایگاه اجتماعی و بهره مندی پایگاه اجتماعی طرف مقابل را در دانشگاه ها می بینند و برای تغییر این روند سعی می کنند در جذب دانشجویان و اساتید دست ببرند.
فومنی افزود: آنها تصور می کنند که اگر وزیری بیاید که فعالیت های دانشگاه ها را از روال گذشته تغییر دهد، آنها سنگرهایشان را از نظر سیاسی از دست می دهند و کار از دستشان خارج خواهد شد.
دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه تهران تصریح کرد: البته این نگاه خیلی واقع بینانه نیست چون دانشگاه در تحولات سیاسی مرکزیت و تاثیر مستقیم ندارد و نباید هم داشته باشد.
وی نداشتن یک برنامه مدون و بلند مدت را از تبعات بدون وزیر بودن وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد و گفت: تا وزیر این وزارتخانه مشخص و مستقر نشود، تغییرات و برنامه های دولت نمی تواند روال خود را در پیش بگیرد.
کد خبر: 129648

وب گردی

وب گردی