تهران- ایسکانیوز: ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به اهمیت برپایی نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی در کشور تقویم نمایشگاهی برای آن ترسیم می کند.


و ششمین جلسه کارگروه تخصصی توسعه فناوری و کارآفرینی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی با موضوع بحث و تبادل نظر پیرامون راه کارهای سرمایه گذاری در پروژه های گیاهان دارویی و طب ایرانی- سنتی برگزار شد.


بنابراین گزارش در این جلسه مصوب شد تا مستندسازی کارگروه های آموزشی برگزار شده در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران آغاز شود، تا در نمایشگاه دوسال آینده مباحث جدید و غیر تکراری به مخاطبان ارایه شود.


پیرو این مصوبه مباحث 18 کارگروه تخصصی در حوزه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران ظرف یک ماه آینده به صورت مستند در آمده و چکیده مهمترین مطالب آن در اختیار فعالان و علاقه مندان این حوزه قرار می گیرد.


همچنین اعضای کارگروه این جلسه پیشنهاد دادند تا با توجه به اهمیت برپایی این نمایشگاه در کشور تقویم نمایشگاهی برای آن ترسیم و مشخص شود.
در این راستا مصوب شد تا به منظور جلوگیری از تکراری شدن موضوعات برپایی همایش و نمایشگاه های مرتبط با این حوزه سرفصل های مجزا به همراه موضوعات مرتبط با سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تهیه و تدوین شده و بر روی پایگاه اطلاع رسانی این ستاد قرار گیرد.


با اجرایی شدن مصوبه سیاست های راهبردی برپایی نمایشگاه در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی برگزارکنندگان همایش و نمایشگاه هایی که موضوعات مورد نظر این ستاد را مدنظر قرار دهند مورد حمایت مادی و معنوی قرار خواهند گرفت.
ساماندهی شرکت های فعال در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی و ایجاد بانک اطلاعاتی این شرکت ها از دیگر مصوبات سی و ششمین جلسه کارگروه تخصصی توسعه فناوری و کارآفرینی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود.


کد خبر: 129654

وب گردی

وب گردی