تهران- ایسکانیوز: فیلم مستند بلند «نام من نمک است» به کارگردانی «فریدا پاشا» که برنده جایزه بهترین فیلم اول مستند بلند جشنواره «ایدفا» شده، در بخش نمایش‌های ویژه هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش درمی‌آید.

unnamed

در خلاصه فیلم مستند «نام من نمک است» که تولید سال 2013 هند و سوئیس است، آمده است: در صحرای سالین در هند به غیر از نمک چیز دیگری یافت نمی شود. این فیلم مستند فعالیت عده‌ای را به عنوان استخراج کننده نمک به تصویر می‌کشد.

مستند «نام من نمک است» تاکنون در بیش از 30 جشنواره بین‌المللی روی پرده رفته و 15 جایزه جهانی بدست آورده که مهمترین آن جایزه بهترین فیلم اول مستند بلند جشنواره «ایدفا» در سال 2013 است. این فیلم همچنین برنده جوایزی از جشنواره‌های مادرید اسپانیا، ادینبورگ اسکاتلند، بوداپست مجارستان، هنگ کنگ و... شده و در جشنواره‌های مونیخ، پاریس، پلنت‌داک ورشو، ژوهانسبورگ، ملبورن، ونکوور و پیامی به بشریت روسیه شرکت کرده است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور امور سینمایی، هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را همزمان با ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و طی روزهای 9 تا 16 آذرماه 1393، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.
کد خبر: 129672

وب گردی

وب گردی