تهران-ایسکانیوز: معاون فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز و همزمان با هفتم ماه محرم الحرام در جمع کارکنان نیروی دریایی ارتش در مسجد ستاد این نیرو به سخنرانی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، حجه الاسلام و المسلمین سید محمدرضا واحدی معاون فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سخنانی با بیان اینکه شیعه منطقش منطق غیر متعصبانه است گفت:حرف شیعیان این است که به خاطر هیچکس نباید از خداوند منحرف شویم و حتی در فراز آخر جامعه کبیره از امام معصوم آمده است «خدایا اگر من کسانی از اهل بیت پیامبر و پیامبر می یافتم به در خانه آنها می رفتم» پس بدون شک این عشق ها و بر سر و سینه زدن ها برای امام حسین(ع) و ائمه اطهار بخاطر این است که این بزرگواران نزدیکترین موجودات به خداوند هستند.

وی افزود:ما اگر تعصب هم به امامان داریم که باید هم داشته باشیم بعد از کتاب و سنت است چرا که قبل از کتاب و سنت ما را در اردوگاه یزید قرار می دهد و به همین ترتیب تعصب بعد از کتاب و سنت ما را در اردوگاه امام حسین(ع) قرار می دهد.

حجه الاسلام واحدی در ادامه عاشورا و فاجعه کربلا را یکی از حوادث بسیار عظیم نه تنها برای شیعیان و مسلمانان بلکه برای تمام بشریت عنوان کرد و گفت:همه ما بایستی حوادث گذشته زندگی بشری را بررسی کنیم و از آنها عبرت بگیریم تا بتوانیم بر اساس آن آینده را تدبیر کرده و به سلامت اخروی دست یابیم.

معاون فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر لزوم داشتن معیار برای طی طریق خاطر نشان کرد:اگر معیار انسان ها کتاب و سنت باشد هیچکس از صف امام حسین(ع) جدا نمی شود و برعکس اگر بنا باشد تمام امور بر پایه خواسته های نفس یا دیدگاه های اجتماعی ما پیش برود نگاه و روش انسان غیر خدایی شده و این گونه می شود که دیروز امام حسین(ع) را دعوت می کنند و امروز در صف دشمنان ایشان ایستاده و بر علیهش شمشیر می زنند.

وی همچنین آمیختن حق و باطل را از معضلات نداشتن معیار صحیح برشمرد و اظهار داشت:امروز اگر کسانی بخاطر علاقه شدید به یک جناح و شخصیت به دین وابسته می شوند و با کوچکترین بحران می لغزند اینها بدرد نمی خورد پس باید کتاب و سنت را معیار قرار داده و با انتخاب راه صحیح مسیر حق را ادامه دهیم.
کد خبر: 129698

وب گردی

وب گردی