تهران-ایسکانیوز: بر اساس اعلام وزارت امورخارجه آمریکا روزهای نهم و دهم نوامبر دیدار سه جنبه ای بین وزرای امورخارجه ایران امریکا و مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صورت خواهد گرفت.

بنا به این گزارش جان کری روز نهم نوامبر برای دیدار با محمدجواد ظریف و کاترین اشتون راهی عمان که سال ها است میانجی رابطه ایران و آمریکا خوانده می شود، سفر خواهد کرد. این دیدار با هدف هماهنگی برای مذاکرات هسته ای انجام خواهد شد.


قرار است دور نهم مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، 27 آبان ماه (18نوامبر) در وین برگزار شود. هشتمین دور مذاکرات هسته ای هم با حضور همه کشورهای درگیر در گفت و گوها در وین برگزار شد و در جریان آن مدیران سیاسی با وزیر امور خارجه ایران و مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر سر میز کذاکره نشستند. در جریان این دور از مذاکرات طرف های مذاکره کننده بر برگزاری سریعتر دور بعدی مذاکرات و لزوم رسیدن به نتیجه نهایی تا ضرب العجل تعیین شده تاکید کردند.


به گزارش دستگاه دیپلماسی آمریکا ویلیام برنز وندی شرمن جک سولیوان و تیم مذاکره کننده جان کری را در این سفر همراهی می کنند.


دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5، 27 آبان (18 نوامبر)  برگزار می‌شود. بنا بر اعلام اتحادیه اروپا، دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5، 27 آبان (18 نوامبر) در وین برگزار خواهد شد. هم چنین قرار است کاترین اشتون 16 آبان با مدیران سیاسی 1+5 در وین دیدار کند. اتحادیه اروپا هدف از این نشست را آمادگی برای دیدارهای آتی با نمایندگان ایران اعلام کرده است.


مایکل مان، سخنگوی اتحادیه اروپا هم اعلام کرده است تا قبل از 27 آبان، دیدارهای چندجانبه در چارچوب گروه 1+5، بین دو طرف انجام خواهد شد.

کد خبر: 129816

وب گردی

وب گردی