تهران-ایسکانیوز: مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید امیر سرتیپ محمدعلی کمانگری از یادگاران هشت سال دفاع مقدس با حضور امیر سرتیپ پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، فرماندهان، مسئولین، همرزمان دوران دفاع مقدس و خانواده آن شهید والامقام در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی، مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید امیر سرتیپ محمدعلی کمانگری از یادگاران هشت سال دفاع مقدس که سحرگاه شنبه مورخ 10/8/93 دارفانی را وداع گفت و به جمع همرزمان شهیدش پیوست با حضور امیر سرتیپ پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، فرماندهان، مسئولین، همرزمان دوران دفاع مقدس و خانواده آن شهید والامقام در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار می شود.

شایان ذکر است شهید محمد علی کمانگری در تاریخ 8/8/1327 در خانواده ای مذهبی در شهرستان گرگان متولد شد و در سال 1346 در آزمون ورودی دانشگاه افسری امام علی (ع) شرکت و پس از قبولی وارد این دانشگاه شد.

سرتیپ کمانگری پس از طی نمودن دوره های مختلف نظامی با درجه ستوان دومی با رسته پیاده فارغ التحصیل و به عنوان فرمانده گروهان در یکان های مختلف نیروی زمینی ارتش مشغول به خدمت شد. این شهید بزرگوار با شروع جنگ تحمیلی در یکان های عملیاتی حاضر و به مقابله با دشمن بعثی پرداخت.

وی به جهت ویژگی ها و شایستگی های فردی و نظامی در تاریخ 23/2/62 به درجه سرهنگی نائل و به فرماندهی لشکر 30 گرگان منصوب شد.

شهید سرتیپ کمانگری در حین ماموریت به درجه جانبازی نائل شد و علی رغم مشکلات جسمی ناشی از جانبازی از فعالیت و خدمت به وطن دست برنداشته و تا لحظه شهادت در سمت های مختلف، منشأ خدمات شایانی برای همرزمان و مردم شهید پرور استان گلستان بود.

لازم به ذکر است شهید سرتیپ محمد علی کمانگری به مدت هشت سال عضو شورای اسلامی و چهار سال رئیس شورای اسلامی شهرستان گرگان بوده است.
کد خبر: 129828

وب گردی

وب گردی