تهران - ایسکانیوز: سی‌وچهارمین اجلاس فدراسیون جهانی والیبال در کالیاری ایتالیا در حال برگزاری است که یکی از مصوبات آن محدود کردن دوران ریاست رئیس این فدراسیون است.

در این اجلاس قانونی با عنوان محدود کردن دوران ریاست رئیس فدراسیون جهان به تصویب رسید که طبق آن، رئیس FIVB پس از یک دوره ریاست 8 ساله تنها یک دوره 4 ساله دیگر می‌تواند بر مسند ریاست بزرگ‌ترین سازمان والیبال جهان باشد. برای مثال اگر آری گراسا، رئیس فعلی فدراسیون جهان در سال 2016 بتواند با اکثریت آرا همچنان رئیس FIVB باقی بماند، می‌تواند حداکثر 8 سال رئیس باشد که البته 4 سال آن سپری شده است.

پیش از این پل لیبود از سال 1947 تا 1984 و روبن آکوستا از سال 1984 تا 2008 رئیس فدراسیون جهانی والیبال بودند.

از دیگر موضوعات مطرح شده در این اجلاس، تلاش برای جذابیت بیشتر والیبال بود. فرناندو لیما، رئیس کمیسیون رسانه و تلویزیون فدراسیون جهانی در این مورد اظهار داشت: تلویزیون و جذب مخاطب برای ادامه رشد والیبال بسیار مهم است به همین خاطر پیشنهادهایی مطرح شده که زمان برگزاری یک مسابقه از 2 ساعت بیشتر نشود. البته در خصوص جزئیات این طرح توضیحی داده نشد. با توجه به اینکه اگر ورزش والیبال به مانند فوتبال و بسکتبال، طبق زمان مشخصی تمام شود، ست شماری و امتیازات ثابت هر ست باید حذف شود !

در این اجلاس از 220 کشور عضو FIVB، 210 کشور حضور داشتند که یک رکورد در تعداد شرکت کنندگان به حساب می‌آید. رکورد قبلی متعلق به اجلاس سال 2012 «آناهایم» بود که 206 کشور در اجلاس فدراسیون جهانی شرکت کردند.
کد خبر: 129849

وب گردی

وب گردی